  • Data: 2009-06-11 19:33:36
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał

    > Poszukaj w swoich umowach takich terminów: "W kwestiach nie unormowanych
    > niniejszymi o.w.u. oraz umową ubezpieczenia, mają zastosowanie przepisy
    > Kodeksu cywilnego (...)", "wartość rzeczywista", "wartość odtworzeniowa",
    > "rzeczoznawca", itp.
    > A potem zajrzyj na ostatnią stronę (a może nawet na dole każdej strony
    > znajdziesz swoją parafkę) i przypomnij sobie, że to podpisałeś.
    > Następnym razem najpierw przeczytaj co podpisujesz, a takie
    > "niespodzianki" będą Cię omijały...

    Jasne. Następnym razem nauczę się na pamięć całego kodeksu cywilnego, bo
    druga strona ma święte prawo przemilczeć niewygodne dla siebie informacje.
    Z reguły wiem, co podpisuję. Trudno jednak, bym nie będąc świadomym
    istnienia jakichś spraw, dopytywał się o nie albo szukał na ich temat
    informacji.
    Producent żywności ma obowiązek rzetelnego informowania, co zawiera dany
    produkt. Nie może napisać, że jest składnik A, B i C, a zataić, że jest
    również składnik D tłumacząc, że przecież konsument zawsze się może
    dopytać, czy nie ma przypadkiem jakichś innych składników. Tutaj są na
    szczęście regulacje prawne (choć do niedawna była wolna amerykanka), a ja
    piszę jedynie o zwykłej etyce. No ale może to dla niektórych nic nie
    znaczące słowo, bo liczy się tylko kasa, kasa, kasa.