  • Data: 2003-06-13 07:46:16
    Temat: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaka zemsta?
    > Człowieku zastanów się o czym piszesz, co mi z tego, że porozmawiam z
    > rodzicami, którzy za parę dni już nic nie będą mieli wspólnego z tą
    szkołą.
    > Konsekwencję takiego czynu muszą być, nie dla zemsty, ale dla nauki, a do
    > tego najlepszymi narzędziami są (dla mnie jako nauczyciela) kary
    wyznaczone
    > w kodeksie ucznia, tj nagana wychowawcy, dyrektora , obniżone zachowanie

    Z Twoich wypowiedzi wieje chęcią zemsty właśnie.
    np. "co mi z tego, że porozmawiam z rodzicami,
    którzy za parę dni już nic nie będą mieli wspólnego z
    tą szkołą." <-- o czym to swiadczy ? O checi odwetu !

    Nigdzie nie zastanawiasz się jak delikwentce pomoc,
    ale jak ja ukarać. I jak do tego najlepiej wykorzystać
    prawo. Irytuje Cię bardzo, że tracisz tą swoją "władze"
    którą masz jako nauczyciel.

    > No chyba żebym skusiła się na sąd, ale na to nie będę marnować wakacji, a
    > lubię swoje mieszkanie.

    Na tym polega bycie mądrym pedagogiem żeby
    tak postępować aby nie obawiać się o siebie,
    czy swoje mieszkanie jak piszesz.
    Trzeba znaleźć taka metodę wychowawcza
    żeby osoba poddawana procesowi wychowania
    nie buntowała się, przyjeła kare jako sluszna.
    Inaczej nic z takiego wychowania po prostu
    będzie zupełnie BEZSKUTECZNE.

    > Szkoła to nie jest raj. Jest tam bardzo dużo porządnych dzieci, ale raz na
    > około 15 można spotkać takiego, który nawet uderzyć potrafi, a nauczyciel

    Szkoła to miejsce (dla nauczyciela) gdzie pracuje a nie raj.
    Ja rozumiem ze fajnie jakby wszystkie dzieci chodzily jak
    w zegarku a szanowne grono mogloby popijać kawki.
    W szkole sie pracuje, pracuje sie szczególnie nad
    ta trudniejsza czescia młodzieży.

    > nic z tym zrobić nie może (no po za wyżej wymienionymi karami, chyba że to
    > koniec roku to i z tym nie zdąży).

    Czy teraz "nauka o wychwaniu" nie zna innych
    metod wychowawczych niz karanie ?
    Podobno nagradzanie jest skutecznejsze i daje
    trwalsze efekty.

    > Ja w tym przypadku nie mam aż takich problemów, ale jak juz pisałam
    pojawił
    > sie inny (jeżeli czytałeś wątek to pewnie go zauważyłeś).

    Inny ? Czy chodzi Ci o to ze się nie przyznaje ?
    A przyszło Ci może na myśl że to żart ze strony
    np. jej kolegów lub koleżanek ?

    Mysle ze mozemy juz zakonczyc ta polemike.
    Moja rada:
    - zastanow sie nad soba
    - poczytaj literature fachowa
    - porozmawiaj z psychologami i innymi pedagogami
    - traktuj uczniow nie jako wrogow ale jak kogos
    kim masz sie opiekowac i wychowywac
    (szczegolnie trudnych uczniow)

    Tomek

    PS
    Sam miałem taki przypadek że Pani Nauczyciel
    poczuła się przeze mnie oszukana bo wyszło
    na to że _musi_ mi postawić pozytywna ocenę
    (wyszło to tak ze sama się zadeklarowała przy
    całej klasie a później jej się odwidzało),
    co bardzo jej było niesmak. Wymyśliła
    wiec właśnie ze ja uderzyłem.
    Powiedział mi o tym mój wychowawca.
    Ja zaprzeczyłem i zażądałem konfrontacji.
    Wychowawca odwlekał ta konfrontacje
    przez ponad tydzień ale jak co do czego
    przyszło to Pani Uderzona szybciutko
    wycofała się ze swojego oskarżenia.