  • Data: 2003-06-13 08:57:20
    Temat: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Beata" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bcbnik$499$1@news.onet.pl...

    > Jaka zemsta?
    > Człowieku zastanów się o czym piszesz, co mi z tego, że
    > porozmawiam z rodzicami, którzy za parę dni już nic nie
    > będą mieli wspólnego z tą szkołą.

    Eeeee... Przepraszam bardzo: co TOBIE z tego???

    > Konsekwencję takiego czynu muszą być, nie dla zemsty,
    > ale dla nauki,

    Przeczysz sama sobie: nauka jest dla ucznia - a sama wyżej się pytacz, co TY
    będziesz z tego mieć.

    > a do tego najlepszymi narzędziami są (dla mnie jako nauczyciela)
    > kary wyznaczone w kodeksie ucznia, tj nagana wychowawcy,
    > dyrektora , obniżone zachowanie ...

    Rzucanie karami na łapu-capu i zasadniczo na oślep to najgorsze, co możesz
    zrobić.

    Twoje pragnienie ukarania pierwszego z brzegu "żeby szybciej" bez dokładnego
    zbadania sprawy podejrzanego wygląda wypisz-wymaluj jak nazistowskie metody
    izraelskich władz, które w szale karania zabijają bardzo często (jeśli nie
    głównie) niewinnych (i tym samym przyczyniają się do wzrostu zjawiska, z
    którym rzekomo walczą).

    Analogicznie tutaj - jeśli ukarzesz kogoś niewinnego, na pewno nie zyskasz
    ani sympatii, ani szacunku uczniów - najwyżej niechęć i pogardę.