  • Data: 2006-03-04 15:03:19
    Temat: Re: dom, dlugi i art 527 kodeksu cywilnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r [###...@w...pl.###] napisał:

    > 1. czy teraz te kredyty spadna na mnie z calym procesem ich
    egzekucji ?
    > czyli komornik, zajecie wyplaty itp ? z tego co wiem moge wskazac
    jakis
    > inny majatek rodzicow... ale nie ma co wskazywac

    Skoro nie ma co wskazywać, to sens ma to nie za wielki.

    > 2. z tego co wiem wierzyciel moze "anulowac" darowizne, jesli dom
    znow
    > bedzie rodzicow zostanie przejety przez komornika czy jest szansa
    zeby
    > go uratowac?

    Trzeba by było pospłacać długi.

    > Mam tu na mysli ratowanie go w celu sprzedazy zeby posplacac dlugi.
    > Czytalem ze mozna na dom wziasc hipoteke i wtedy komonik nie
    powinien
    > sie nim zainteresowac czy to ma sens ? bo jesli chce go sprzedac po
    > rozsadnej cenie troszke to bedzie trwalo a sprzedawanie za 1/3 ceny
    na
    > szybko to glupota ktora mi w niczym nie pomoze.

    Są firmy czy też banki zajmujące się tzw. konsolidacją długów. Wówczas
    mogły by one przejąć zadłużenie pod zastaw tego domu. Dom wówczas
    możesz sprzedać z hipoteką i nabywca przejmie dług. Teoretycznie
    możliwe do wykonania. Praktycznie chyba również.

    Natomiast próba zaciągania zadłużenia pod zastaw tego domu w inny
    sposób szybko może doprowadzić Cię przed prokuratora.