  • Data: 2006-03-04 14:18:30
    Temat: dom, dlugi i art 527 kodeksu cywilnego
    Od: r <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    moi rodzice wpakowali sie w kilka kredytow z ktorymi sobie nie radza i
    swego czasu przepisali na mnie swoj dom (darowizna).

    Kilka dni temu dostalem pismo mowiace o tym ze w mysl art 527 kodeksu
    cywilnego mam zaplacic to co sa winni rodzice :|
    Czytalem o tym art. ale pewnych spraw nie rozumiem:

    1. czy teraz te kredyty spadna na mnie z calym procesem ich egzekucji ?
    czyli komornik, zajecie wyplaty itp ? z tego co wiem moge wskazac jakis
    inny majatek rodzicow... ale nie ma co wskazywac

    2. z tego co wiem wierzyciel moze "anulowac" darowizne, jesli dom znow
    bedzie rodzicow zostanie przejety przez komornika czy jest szansa zeby
    go uratowac?
    Mam tu na mysli ratowanie go w celu sprzedazy zeby posplacac dlugi.
    Czytalem ze mozna na dom wziasc hipoteke i wtedy komonik nie powinien
    sie nim zainteresowac czy to ma sens ? bo jesli chce go sprzedac po
    rozsadnej cenie troszke to bedzie trwalo a sprzedawanie za 1/3 ceny na
    szybko to glupota ktora mi w niczym nie pomoze.

    Z gory dziekuje za pomoc :) mam lekko ponad 20 lat i juz musze sie
    zajmowac takimi rzeczami a czytanie kodeksow nie jest moja mocna strona.

    pozdrawiam