  • Data: 2006-09-19 07:29:50
    Temat: Re: dług
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Prawo powinno być jasne i ścisłe, a nie zależeć od "widzi mi się"
    > komornika.

    Stosowanie prawa to zawsze w jakimś zakresie czyjeś "widzi mi się". Tak
    działa sądownictwo. A komornik działa pod kontrolą - masz zastrzeżenia
    do jego działania - wnosisz skargę.

    > Tak to za komuny było, że co urzędnik, to inna wykładnia.
    > Żaden z zapisów KPA nie pozwala zabierać cudzego mienia (osoby
    > postronnej) komornikowi, poza przypadkiem, gdy dłużnik dysponuje tym
    > mieniem. Jeśli komornik postępuje inaczej to jest zwyczajnym przestępcą,
    > a nie organem państwowym.

    Jeśli dłużnik faktycznie mieszka, to jest to mieszkanie dłużnika. W tym
    znaczeniu kpc posługuje się tym pojęciem. A nie odnosi się do praw jakie
    ma dłużnik do lokalu.

    > I nie wiem gdzie widzisz podstawy, że komornik
    > może sobie cokolwiek domniemać, jeśli NSA stwierdził, że meldunek nie
    > rodzi żadnych praw a jest jedynie informacją, to nie może też rodzić
    > żadnych praw także w stosunku komornik -> właściciel lokalu.

    Wiesz ile różnych rzeczy stwierdzał NSA...
    Poza tym tu nie chodzi o prawo do zamieszkiwania w lokalu, a właśnie o
    stan fatyczny - zamieszkiwania, co potwierdza zameldowanie.

    > tylko termin "mieszkanie dłużnika", który jest bardzo odległy od "w
    > miejscu zameldowania", czy też "komornik ma prawo domniemać".

    Prawo to nie jeden przepis, tylko cały system.

    > Tak więc w dalszym ciągu czekam aż ktoś wskaże przepis pozwalający
    > komornikowi wtargnąć do nieruchomości i zagarnąć mienie osoby
    > postronnej, tylko dlatego, że dłużnik jest/był tam zameldowany.

    przepis był już przytaczany, to że rozumiesz go w swój sposób to Twój
    problem

    KG