  • Data: 2022-09-24 14:49:36
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.09.2022 o 11:08, Shrek pisze:

    > Przecież cały twój pomysł właśnie opiera się o to że policji się nie
    > chce ustalać osobę odpowiedzialną, więc należy pociągnąć do
    > odpowiedzialności losową osobę:P

    Winnych czego? Policja jest od zapobiegania popełnianiu przestępstw i
    wykroczeń, a jak już do nich dojdzie, to od ustalania ich sprawców.
    Zarówno Ty, jak i kilka innych osób na tej grupie stoi na stanowisku, że
    zgromadzenia powinny być wolne i dozwolone. Ja chwilowo nie chcę się na
    ten temat akurat wypowiadać, bo to nie ma żadnego znaczenia.

    W Kodeksie cywilnym mamy art. 422 i kluczowy, na którym opieram swoje
    stanowisko art. 441. Na chwilę obecną jedynym problemem prawnym jest to,
    czy mamy do czynienia z czynem niedozwolonym. Dlatego proponują
    wprowadzić w ustawie o zgromadzeniach przepis, ze za bezpaństwowcze
    odpowiada organizator, a jeśli go nie ma, to wszyscy. Reszta na mocy
    art. 443 kc jest już po prostu realizacją obowiązującego prawa.

    --
    Robert Tomasik