  • Data: 2022-08-20 11:13:21
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.08.2022 o 07:58, Shrek pisze:
    > Usiądz i pomyśl. A gdyby go poddusiła i poraziła paralizatorem?
    > Czyli rażenie paralizatorem i duszenie to za mało żeby postawić zarzut
    > nieyumyslnego spowodowania śmierci, a nie zrobienie literalnie niczego
    > wystarcza? Czy ci się mózg rozprostował czy co?

    Nie wiadomo, czy podduszanie i taser spowodowały śmierć. Co do zasady
    nie powinny. Na tym polega różnica.

    Dziecka bez opieki nie wolno pozostawiać. Porzucenie dziecka - samo w
    sobie - jest przestępstwem (art. 210§1 kk). Natomiast samo podduszanie,
    czy użycie tasera jest w prawem określonych przypadkach dopuszczalne.

    To, że w określonym wypadku doszło do przekroczenia uprawnień nie
    zmienia tego faktu, że nie można z automatu założyć, że stosując te ŚPB
    funkcjonariusz powinien brać pod uwagę zagrożenie dla życia. A zatem
    bezprawne użycie ŚPB jest samym w sobie przestępstwem, zaś gdyby
    udowodniono związek tych ŚPB ze śmiercią, to dopiero wówczas można
    rozważać, czy mamy do czynienia z nieumyślnym spowodowaniem śmierci, czy
    zabójstwem. Przy czym w wypadku zabójstwa należało by dowieźć, ze
    działali z zamiarem zabójstwa, albo co najmniej zdawali sobie sprawę, że
    w wyniku ich działań może dojść do śmierci.

    I gdyby był dowód na związek użycia tasera ze śmiercią, to byłbym
    skłonny uznać, że co najmniej się na to operator tasera godził. Ale nie
    mamy takiego dowodu i nie ma sensu ciągnąć tego fleima.

    Związku podduszania ze spowodowaniem śmierci, jeśli do tego doszło
    chwilę później nie widzę - ale ne jestem biegłym! - bo zakładam, ze po
    utracie przytomności dalej nikt go nie dusi, a pomiędzy utratą
    przytomności w wyniku duszenia, a śmiercią jest sporo czau. Dlatego ta
    technika jest dozwolona w JUDO, JUJITSU itp.

    --
    Robert Tomasik