  • Data: 2023-06-17 21:15:27
    Temat: Re: czyją własnością są pieniądze w banku
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    i-konto-pieniadze-ma-oddac-bank-jest-wyrok-sadu

    > Hmm, a nie zależy to od tego, czy pożyczasz komuś dany banknot 100-złotowy (tym też
    można zaszpanować ;) czy też 100zł?

    Tak też bywa, bo zdarzają się banknoty, np. z nietypowym drukiem, czy
    przycięciem, czy też może mieć jakiś nietypowy numer 666 czy coś takiego
    :), czyli coś co go wyróżnia, co może być wartościowe dla kolekcjonerów
    i sporo więcej warte niż nominał samego banknotu. Albo może mieć wartość
    sentymentalną dla kogoś np. w numerze data urodzin, czy ślubu, czy
    cokolwiek, co ma wartość niekoniecznie rynkową i trudno to nawet wycenić.

    A ściślej mówiąc, każdy jeden banknot jest unikalny (bo ma inny numer),
    więc możesz spisać umowę, że pożyczasz komuś banknot o takim i takim
    numerze i ten ktoś zobowiązuje się zwrócić ten konkretny banknot.

    Ale co do zasady, jak pożyczasz komuś stówę, to ten ktoś może oddać
    inną, dowolną, stówę.
    Albo 2x50... albo 1x50+2x20+1x10...
    Albo 100 punktów złotówkowych zapisanych na koncie w banku...

    Pozdrawiam
    Piotr