eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ? › Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
    Date: Tue, 25 Mar 2008 11:57:33 +0100

    Użytkownik "Beer" <b...@a...pocztowy.pl> napisał
    > Czyli to wynajem "na czarno"?

    Umowę (akurat tą) można w zasadzie zawrzeć w dowolnej, nawet ustnej. Pojawia
    się problem jak udowodnić, co jednak nie powoduje nielegalności umowy
    ustnej.

    > Czy nie trzeba takiego czegoś jakoś "uformalniać"?

    Osoby powinny się zameldować z pomocą wynajmującego, jak nie mają umowy.
    Wynajmujacy powinien tego dopilnować. Jak tego nie zrobią popełniają
    wykroczenie, praktycznie rzadko ścigane. Brak tych formalności nie powoduje
    braku stosunku najmu, a więc nie wpływa na stosunki cywilne tj. prawa do
    przebywania. Czasem regulamin spółdzielni wymaga też zgłoszenia.

    > Czy właściciel wynajmujący swoje mieszkanie nie powinien gdzieś tego
    > zgłosić i odprowadzić stosowne podatki? (strzelam/pytam - to nie jest
    > stwierdzenie).

    Podatek powinien odprowadzić, ale nie ma to żadnego znaczenia na zaistnienie
    najmu i w ogóle nie obchodzi to najemcy.

    > A skoro tak, to może się nim jakiś US zainteresować...

    nim, tzn. właścicielem.