    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to kradziez internetu??
    Date: Sat, 1 Nov 2008 18:46:17 +0100
    <490b289d$0$12240$f69f905@mamut2.aster.pl> <490b2c2d$1@news.home.net.pl>
    <gefc28$6vl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <490b3356$1@news.home.net.pl>
    <3...@b...poznan.pl> <geflos$iin$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <geh6k4$u8o$1@news.onet.pl>
    <14tjgwsrkjh2v$.13d89p7kw53y1$.dlg@40tude.net>
    <gehf0h$orv$1@news.onet.pl> <gehfo0$5hc$1@node2.news.atman.pl>
    <gehhor$10p$1@news.onet.pl> <gehkb8$nu9$1@inews.gazeta.pl>
    <gehl27$83n$4@news.onet.pl> <gehrro$f7j$1@inews.gazeta.pl>
    <gehvcn$59b$1@news.onet.pl> <gei1lt$5uo$1@inews.gazeta.pl>
    <gei24l$b1r$2@news.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał:

    > Zarty zartami, ale dziecko lezy na ojomie, a pies gania kolejne dzieci ;]

    Trzeba było zamknąć drzwi, żeby dziecko nie wychodziło z domu,
    nie wchodziło do mieszkania Amara i nie drażniło psa.

    > To twoj problem.

    Oczywiście. Mój komputer sobie doskonale z nim radzi - zawsze
    wybierą najlepszą sieć z udostępnionych.

    > Tym bardziej, ze sasiad przychodzi i mowi "nie lacz sie z moja siecia". To
    > co robi normalny czlowiek? Mowi "moj komputerze, lacz sie z dowolna
    > siecia, ale nie z sasiadem". I juz.

    A ja mu mówię, że nie wiem, która jest jego i ze w wolnej chwili
    pogrzebię w ustawieniach, ale teraz nie mam czasu.

    > A nienormalny czlowiek zaczyna pierdolic, ze jemu przeciez wolno, ze prawo
    > mu nie zabrania, ze on sobie bedzie uzywal!

    To nie prawo, ale idea udostępniania wifi jest taka, że można sieć
    udostepniać,
    samoczynnie się łączyć itp. A jak sie nie chce udostępniać, można
    swoja sieć szyfrować, filtrować komputery itp. Ogromna wygoda.

    > Ja to nazywam chamstwem. I choc nei ma paragrafu na chamstwo to bede tepil
    > takie zachowania.

    Oczywiście masz prawo do swojej opinii. Ja nie wyrażę swojego
    zdania na temat Twojego zachowania.

    > Ja nie zaluje.

    Ci, co korzystają, też nie załują.

    > No i to jest zle, ze cie to n ie interesuje.

    Hmm, a jak na podstawie nazwy sieci określasz, czy to jest złe,
    czy nie jest?

    > Rozumiem, ze z kowalski_net dalej sie bedxziesz laczyl, nawet jak kowalski
    > przyjdzie i ci powie, zebys sie nie laczyl z jego siecia?

    A jak Kowalski przyjdzie, i powie, żebyś siś nie łączył z siecią
    Nowak_net? ;-)

    > Wiec wybiera zle. Bo "zakazana" nie jest najlepsza.

    Gdzie zakazana?

    > Dlaczego?

    Bo to najprostsze wyjście. Pomijając zasadność żądania, jak
    chcesz poinformować wszystkich, żeby sie nie łączyli?

    > Dla mnie logiczne jest, ze jak ktos chce, zebym mu nie sral na
    > wycieraczke, to mu nie sram na wycieraczke. ;)

    Jeżeli ktoś wystawia otwartą toaletę na ulicy, to będzie zmuszony
    informować wszystkich szukających WC, że nie życzy
    sobie korzystania z niej. Ale nie prościej zamknąć przybytek?

    > No to calkowite ntg...

    > Komputer jest strona? Czy jednak czlowiek?

    Technicznie strona połączenia jest komputer czy router -
    zgodnie z protokołem połaczenia.

    > Wiem po ktorym laczu ida moje dane.

    Skąd, jeśli wolno spytać?

    > Udostępnia wszystkim. Sąsiadowi też, pomimo poinformowania.
    >
    > Ale normalny sasiad nie bedzie korzystal, wlasnie z powodu tego
    > poinformowania.

    A to już Twoja opinia. Moja jest taka, że normalny człowiek
    jak coś udostępnia, to... udostepnia. :-)

    Krystian