  • Data: 2008-11-01 18:10:47
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kwestia interpretacji. Co innego wejść do nie zamkniętego mieszkania
    (nieeleganckie, nieetyczne, ale czy od razu przestępstwo?)

    Policjant też nie ma prawa wejść do Ciebie bez nakazu, ale jeżeli go
    zaprosisz, to już ma prawo ;).

    Jeżeli gość sieje sygnałem, a czyjaś karta to łapie (a można przecież
    ustawić urządzenie na "połącz się jeżeli dostępne...") trudno mieć o to
    pretensje. Inna sprawa, że skoro facet jest informatykiem, to trudno
    podejrzewać go o niewiedzę, przypadek, lamerkę. Robi to świadomie (na
    zasadzie - podłapałem łosia).

    Sam mam ustawionego iPhone, który podpina się "sam" pod dostępne WiFi
    (uczelnia, urzędy, rynek) i nie mam zamiaru analizować, który to jest
    darmowy "oficjalny" hotspot, a który to "nie zamknięte mieszkanie".

    Nie ma o co kruszyć kopii.
    Zabezpieczyć dostęp hasłem zanim ktoś z tego routera włamie się na jakiś
    sajt, albo pociągnie pedofilskie treści. Wtedy IMO nie "włamywacz", a
    "właściciel" routera będzie musiał udowadniać, że nie jesteś wielbłądem.