    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co bedzie jak nie zapłace mandatu
    Date: Mon, 22 Aug 2005 00:54:33 +0200

    Użytkownik "świrek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:deasba$200$1@inews.gazeta.pl...

    > dzięki za odpowiedź,
    > a czy mogą wejść mi np na konto i zgarnąć ze stypendium,

    A zna urzad skarbowy numer tego rachunku ? Bo choc w praktyce sie z
    czyms takim nie spotkalem, to teoretycznie jest to chyba mozliwe
    (proba zajecia rachunku). Wiec na wszelki wypadek, mozesz trzymac
    srodki na rachunku nie znanym us. Poszukiwanie rachunkow przy takiej
    kwocie nie jest raczej realne. Jesli jednak bedziesz posiadal na
    znanym us rachunku mniej niz kwota wolna od zajecia (zmienia sie co
    miesiac, ale stale utrzymuje sie powyzej 7.000 zł), mozesz sprawe
    teoretycznie zignorowac, tzn nie beda w stanie zabrac Ci tych srodkow,
    choc proba zajecia moze teoretycznie nastapic (ale to tylko teoria, w
    praktyce takie zajecie jest dosc nierealne, tyle ze shit happens ;-).

    > no i czy nie naliczają przypadkiem jakichś dodatkowych kosztów czy
    > odsetek? jeżeli tak to ile tak w przybliżeniu może tego być?

    Nie ma odsetek, sa koszty dodatkowe. Rzedu 10 zł, gdyby doszlo do
    skutecznej egzekucji przez poborce skarbowego. Wczesniej pewnie
    przyjdzie jeszcze cos w rodzaju upomnienia z raz czy dwa.

    marekz