  • 1. Data: 2005-08-21 19:50:58
    Temat: co bedzie jak nie zapłace mandatu
    Od: "świrek" <i...@g...pl>

    Witam,
    poradźcie proszę Was, co mi grozi jak nie zapłacę mandatu karnego w wys.
    100 zł za przekroczenie prędkości, domyślam że przyjdzie komornik ale
    załóżmy że wszystkie wartościowe rzeczy są rodziców? Czy sprawa się po
    kilku latach dezaktualizuje czy lecą odsetki w nieskończoność?? Jeśli są
    odsetki to jakie? Proszę podajcie przy okazji podstawę prawną żebym mógł w
    razie czego wiedzieć na czym się mam oprzeć.

    POzdrawiam
    Świrek

  • 2. Data: 2005-08-21 19:55:07
    Temat: Re: co bedzie jak nie zapłace mandatu
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > poradźcie proszę Was, co mi grozi jak nie zapłacę mandatu karnego w wys.
    > 100 zł za przekroczenie prędkości,

    sprawa w Sądzie Grodzkim

    > domyślam że przyjdzie komornik ale

    źle się domyślasz

  • 3. Data: 2005-08-21 19:56:24
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    Użytkownik świrek napisał:

> [...]
    > odsetki to jakie? Proszę podajcie przy okazji podstawę prawną żebym mógł
    > w razie czego wiedzieć na czym się mam oprzeć.

    sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego, odbędzie się rozprawa
    i... pewnie Cię ukarzą, skoro przekroczyłeś prędkość :)

    odsetek się nie nalicza

    ahimsa

  • 4. Data: 2005-08-21 20:10:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > źle się domyślasz

    dodam jeszcze, że jeśli pracujesz, to należność ściągną ze zwrotu
    podatku z US

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-08-21 20:12:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "świrek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieskończoność?? Jeśli są odsetki to jakie? Proszę podajcie przy
    > okazji podstawę prawną żebym mógł w razie czego wiedzieć na czym się

    Bedzie go probowal egzekwowac urzad skarbowy w uosabiany przez poborce
    skarbowego (cos w rodzaju komornika, tylko nie zwiazany z sadem, a z
    urzedem skarbowym) z ewentualnych zwrotow podatku dochodowego (o
    dziwo, nie umieja wyegzekwowac ze zwrotu podatku vat!, chyba ze
    ostatnio sie cos zmienilo), teoretycznie moze takze zajrzec pod adres
    zgloszony w us jako adres zamieszkania, poprosic abys zaplacil
    dobrowolnie.
    Przedawnienie nastapi po 3 latach od chwili nalozenia mandatu.

    marekz

  • 7. Data: 2005-08-21 20:16:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Michał" <m...@o...pl> napisał:

    >sprawa w Sądzie Grodzkim
    Bzdura - już został ukarany !

    >źle się domyślasz
    A jednak dobrze się domyśla :-)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-08-21 20:16:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    ahimsa <a...@o...pl> napisał:

    >sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego,
    Nie zostanie !

    >i... pewnie Cię ukarzą,
    Po raz drugi ?
    Czytaj co pisze - otrzymał juz MK.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-08-21 20:48:47
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    Użytkownik Artur Golanski napisał:

    > Nie zostanie !

    > Po raz drugi ?
    > Czytaj co pisze - otrzymał juz MK.

    nie napisał, że otrzymał, tylko spytał, co bedzie jak nie zapłaci
    mandatu... ale ok, skoro przyjął mandat, to faktycznie sprawy nie
    skierują do sądu... mea culpa ;)

    ahimsa

  • 9. Data: 2005-08-21 21:39:53
    Od: "świrek" <i...@g...pl>

    > Przedawnienie nastapi po 3 latach od chwili nalozenia mandatu.
    >
    > marekz

    dzięki za odpowiedź,
    a czy mogą wejść mi np na konto i zgarnąć ze stypendium,
    no i czy nie naliczają przypadkiem jakichś dodatkowych kosztów czy odsetek?
    jeżeli tak to ile tak w przybliżeniu może tego być?

    Pozdrawiam
    Świrek

  • 10. Data: 2005-08-21 22:54:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > dzięki za odpowiedź,
    > a czy mogą wejść mi np na konto i zgarnąć ze stypendium,

    A zna urzad skarbowy numer tego rachunku ? Bo choc w praktyce sie z
    czyms takim nie spotkalem, to teoretycznie jest to chyba mozliwe
    (proba zajecia rachunku). Wiec na wszelki wypadek, mozesz trzymac
    srodki na rachunku nie znanym us. Poszukiwanie rachunkow przy takiej
    kwocie nie jest raczej realne. Jesli jednak bedziesz posiadal na
    znanym us rachunku mniej niz kwota wolna od zajecia (zmienia sie co
    miesiac, ale stale utrzymuje sie powyzej 7.000 zł), mozesz sprawe
    teoretycznie zignorowac, tzn nie beda w stanie zabrac Ci tych srodkow,
    choc proba zajecia moze teoretycznie nastapic (ale to tylko teoria, w
    praktyce takie zajecie jest dosc nierealne, tyle ze shit happens ;-).

    > no i czy nie naliczają przypadkiem jakichś dodatkowych kosztów czy
    > odsetek? jeżeli tak to ile tak w przybliżeniu może tego być?

    Nie ma odsetek, sa koszty dodatkowe. Rzedu 10 zł, gdyby doszlo do
    skutecznej egzekucji przez poborce skarbowego. Wczesniej pewnie
    przyjdzie jeszcze cos w rodzaju upomnienia z raz czy dwa.

    marekz