  • Data: 2005-08-22 10:11:58
    Temat: Re: co bedzie jak nie zapłace mandatu
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "świrek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:deb4lf$kil$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak a czy nie mogą przypadkiem zablokować tego konta?Czytałem na
    > grupie że podobno do czasu aż się nie uzbiera powyżej tych 7000 czy
    > 8000 PLN.

    Niestety nie jestem teoretykiem w tej branzy wiec nie wiem, sadze ze
    teoretycznie jest to mozliwe. W takim jednak przypadku, kazdy wplyw po
    chwili zajecia, bedzie juz mogl byc egzekwowany (nie trzeba czekac az
    sie uzbiera kwota wolna od zajecia), wiec w takim przypadku ewentualne
    wplywy nalezalo by przekierowac na jakis inny rachunek, a z tego sobie
    po prostu wyplacic to co bylo na nim w chwili jego zajecia. Pomijam
    caly czas znikome (w mojej niefachowej ocenie) prawdopodobienstwo, ze
    dojdzie do proby zajecia przy tak niskiej kwocie.

    > A czy po trzech latach US zapomni o całej sprawie, czy może będę
    > musiał pisać jeszcze jakieś pisemka? Czytałem na grupie o tym że
    > komuś próbowali ściągnąć po czasie.

    Ja nawet znam taka osobe! Potem mu oddali z odsetkami ustawowymi czy
    tam podatkowymi, nie wnikalem dokladnie! W takim przypadku wystarczy
    napisac swistek, ze to juz przedawnione, i zazadac zwrotu z odsetkami.
    Ale w typowym przypadku, po uplywie okresu przedawnienia, nie bedzie
    to dochodzone. Choc wiesz, panstwo w zlej sytuacji finansowej, wiec
    nie wiadomo jakich metod zbierania kasy sie moga chwytac w
    przyszlosci. Prawo prawem, a potrzeby potrzebami, nie ? :-)

    > Sorki że przynudzam ale jeszcze jedno jeśli można(?) Czy jeżeli
    > Straż Miejska lub Policja zobaczy niepoprawnie zaparkowany samochód,
    > to czy musi skutecznie doręczyć wezwanie po odbiór mandatu czy może
    > od razu posłać sprawę do sądu?

    I znowu nie wiem do konca co mowi teoria. Zapewne gdyby strazy
    miejskiej sie chcialo, to da sie znalezc jakis sposob, aby od razu
    skierowac wniosek o ukaranie wlasciciela pojazdu, w taki sposob aby go
    sad nie odrzucil. Moge ci tylko napisac, co mowi moja praktyka:
    1. Wezwanie za wycieraczka dla "obywatela kierowcy" do stawienia sie i
    odebrania mandatu.
    2. Koniec historii.
    Powyzsze dotyczy strazy miejskiej w krakowie i jest sprawdzone
    wielokrotnie. Akurat z wezwaniem od policji, jeszcze mi sie nie
    zdarzylo przeprowadzic doswiadczenia, wiec nie wiem czy wystapia
    jakies roznice. :-)

    marekz