  • Data: 2012-06-28 17:31:48
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Jun 2012, m wrote:

    > Zaraz zaraz. A czy przypadkiem umów międzynarodowych nie stosuje się
    > bezpośrednio?

    Stosuje się.
    Przepisy podałem, cytat (ze wskazaniem przepisu) był niżej (wyciąłeś!)

    Idzie o to, że Przemek pije do faktu, iż konwencja (ta akurat)
    nie ma formy "w wysoko umawiających się stronach nadjeżdżający
    z jego prawej strony ma pierwszeństwo", lecz "wysoko umawiające
    się strony zobowiązują się zrobić tak, żeby nadjeżdżający
    z jego prawej strony miał pierwszeństwo".
    Przeczytaj jeszcze raz to co napisał (początek cytatu).
    Podejrzewam że nie chciało Ci się sprawdzić w konwencji że tak jest ;)
    Konkretnie (cytat):
    "Umawiajšce się Strony podejmš właœciwe œrodki w celu
    zapewnienia zgodnoœci zasad ruchu drogowego, obowišzujšcych na ich
    terytoriach, z istotnš treœciš postanowień rozdziału II niniejszej
    konwencji"

    To tłumaczę, że zapisy wyglądają na istotnie różne, ale skutki
    tych zapisów już różnic nie wykazują, bo ten co zastosował się
    do konwencji de facto wypełnił obowiązek państwa.

    W przypadku niezgodności (lub wątpliwości co do treści ustawy)
    zastosowanie się do konwencji to coś w rodzaju niezastosowania
    się do rozporządzenia które jest sprzeczne z ustawą, a tym
    samym bezprawne :) (z naciskiem na "coś w rodzaju", bo
    podstawa formalnie inna)

    pzdr, Gotfryd