    From: "Marcin Danilczuk" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cel publiczny a odszkodowanie
    Date: Thu, 29 Jun 2006 07:59:38 +0000 (UTC)

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

    > Na prawo własności, poza tym zachowaj sobie te pismo i uzyj jako
    > materiału dowodowego, który ma wykazać, że gdy chciałeś dojść z ZE do
    ugody,
    > to próbowali Cię spuścić na drzewo. To napewno ustosunkuje do nich
    > "pozytywnie" sędziego. Poza tym argumentuj, że ponieważ ZE nie dość, że
    nie
    > chciał doprowadzić do polubownego załatwienia sprawy, to jeszcze próbował
    > ordynarnie Cię oszukać, więc wnosisz o odszkodowanie adekwatne do
    zachowania
    > ZE użytkującego bezprawnie Twój grunt.

    Tak właśnie planuję zrobić, wszelkie pisma od ZE oczywiście przechowuję. Ich
    argumentacja jest zresztą rozbrajająca, najpierw próbowali mnie spławić
    stwierdzeniem, ze odszkodowanie mi nie przysługuje, bo linie były budowane
    zgodnie z ówcześnie obowiązującym prawem budowlanym, więc wszystko jest
    ok:)))
    Potem wysilili się trochę bardziej (art 49 i 140 kc), jak napisałem co o tym
    myślę, to teraz wyjechali z tym celem publicznym.
    Chyba jednak bez sądu się nie obejdzie.