  • Data: 2002-10-14 16:59:59
    Temat: Re: buty i rekojmia - opor sprzedawcy (troche dlugie)
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Cieszy mnie fakt, iż mój przedmówca miał tyle zapału to się chwali -
    gratulacje. Powiem tak, mam dużo współnego z obuwiem, jestem ich sprzedawcą i
    producentem. Nie chcę stawać po którejś ze stron albowiem każda sprawa wymaga
    indywidualnego podejścia.

    Powiem tak, nie raz miałem do czynienia z ewidentną sytuacją, w ktorej
    zakupione obuwie mojej produkcji wracało do mnie po tygodniu z oderwaną
    podeszwą, i tłumaczeniem że klietnt juztakich butów nie chce bo są bardzo
    niewygodne i poza tym odkleiła się podeszwa. Wnioskki są jednoznaczne - wygoda
    obuwia nie podlega reklamacji - ale "odklejenie się spodu" tak.

    Są też sytuacje, kiedy mam do czynienia z wadami, które rzeczywiście nie budza
    wątpliwości i zasadniczo oferuje wymianę np. cholewki, spodu, obcasa. Jeśli
    klient jest rozsądny i uczciwy zazwyczaj się zgadza, jeśli nie - trudno jego
    strata nie będzie chodził w moich butach.

    Moge sobie pozwolić na tego typu rozstrzygnięcia albowiem mam śladowe ilości
    reklamacji mojego towaru. Proszę jednocześnie aby p.t. klienci brali także pod
    uwagę fakt, iż nie zawwsze sprzedawca to zła osoba, i żę za każdym razem nalezy
    się zwrot pieniędzy, popatrzcie na to z naszej strony np. obuwie produkcja 60
    pln cena na rynku 75 - zarobek 15 pln (koszt prowadzenia produkcji, opłaty, zus
    itp) wystarcza że jeden nowy pracownik np. skopie partie 20 par i jestem do
    tyłu +/- 900 pln, natomiast usunięcie tej wady podklejenie spodów to koszt
    minimalny, a obuwie pozostawało w stanie niezmienionym.

    Jednak znam producentów z branży, któzy nastawieni są na ilość produkowanego
    towaru i w tej sytuacji rzeczą normalną jest, iz procent reklamacji
    wpływających znacznie się zwiększa. W tych właśnie przypadkach mamy do
    czynienia z "zaprzysiężonymi" rzeczoznawcami.

    Sam miałem do czynienia z tego typu sprawą. Znajoma kupiła buty adidasa
    superstar 299 pln - po 14 dniach ztarły się logo firmowe, złożyła wniosek w
    slepie, sklep oczywiście odrzucił reklamację, uznając iż konsument powinien
    liczyć się z tego typu ścieraniem się nadruku i farby.
    Znajoma przyniosła obuwie do mnie abym rzucił na nie okiem. Nie wnikajac w
    szczeg. rzeczą niemozliwą było orzeczenie iz 14 dni wystarcza na starcie tego
    materiału. Zaproponowałem jej aby zaniosła te buty do TEGO samoego rzeczoznawcy
    ale jako konsumentka. Takuczyniła i otrzymała opinię przychylną dla niej.
    Pozostawiam ten fakt bez komentarza.

    STAN PRAWNY - oto co mogę Wam podpowiedzieć.

    To prawda obuwia (chyba ze wykonywane jest na zamowienie) nie naprawia sie,
    chyba, że klient na to się zgodzi. Podstawą prawną są przep. dot. rękojmi czyli
    kc. Poza tym na obuwie nie udziela się gwarancji tylko jest rekojmia, czyli
    zawsze mamy do czynienia z wnioskami reklamacyjnymi składanymi w ramach reżimu
    rękojmi. Sprzedawca jest odpowiedzialny, ale wyboru roszczenia dokonuje
    konsument, terminy jeśli wada jest ewidentna - niezwłocznie, jeśli nie 14 dni,
    jeśli wmaga ekspertyzy 21 dni. Sprzedawca musi przyjąc wniosek rekllamacyjny
    bez względu na to czy mu to odpowiada czy nie, musi podać potwierdzenie
    przyjecia, wniosek nie musi byc na piśmie ale dla celow dowodowych warto aby
    byl. Sprzedawca ma 14, 21 dni na PISEMNE (chya ze strony ustala inaczej)
    powiadomienie reklamujacego o sposobie zalatwienia reklamacji, jesli po tym
    terminie nie uznaje roszczenia jest to BEZSKUTECZNE.

    Coż mam nadzieję, że nie podcinam gałęxi na której siedzę :-)

    Już wkrótce zaproszę Was na aukcje allegro.pl gdzie wystawiał będę obuwie
    pochodzące z mojej kolekcji.

    Pozdrawiam : Dominik 0505 863 673