  • Data: 2007-08-27 16:49:07
    Temat: Re: brak rozwodu i problem z wykupieniem mieszkania
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:46d2fe5f$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "zBoleck" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozdzielność majątkowa, to jeszcze nie podział majątku. Niech rodzice
    > zrobią tą rozdzielność, Jak spółdzielnia się uprze, to niech rodzice
    > zrobią podział majątku, bez tego ojca mieszkania, a później (po wykupie
    > mieszkania) sobie o mieszkaniu ojca przypomną i zrobią protokół
    > sprostowania, do tego podziału.
    Errata, jeśli to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to kolejność
    musi być odwrotna.

    1. matka robi darowiznę na ojca tego jego mieszkania
    2. później wprowadzają ustrój rozdzielności majątkowej

    Nie chce mi się szukać teraz podstawy prawnej, ale wynika to z faktu, że
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to ograniczone prawo rzeczowe i
    nie można się nim dzielić, nabywać w udziałach np. po 1/2 część itp. Więc
    aby tego uniknąć, należy przed wprowadzeniem rozdzielności przenieść to
    prawo, do majątku osobistego jednego z małżonków.