  • Data: 2007-08-29 00:23:02
    Temat: Re: brak rozwodu i problem z wykupieniem mieszkania
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fb1r9j$op8$1@news.onet.pl...
    >W wiadomości:46d464a1$...@n...home.net.pl,

    > Jakby Ci to powiedzieć - widziałam na własne oczy wiele aktów
    > notarialnych, w których obecna była tylko jedna ze stron i takie właśnie
    > oświadczenie. Nie wiem - może notariusze nagminnie łamią prawo - jednak
    > tak jest i już.

    art. 33 pkt. 10 k. rodz.i op.

    Podsumowując, brak potwierdzenia drugiej strony, to proszenie się o
    kłopoty w późniejszym terminie.
    Jakby Ci to więc powiedzieć, ja też widziałem wiele aktów w których nabycie
    było do majątku wspólnego,
    i stawał do niego tylko jeden z małżonków bez pisemnej zgody udzielonej
    drugiemu. Jednak umowa taka jest nieważna, o ile drugi z małżonków nie
    potwierdzi jej w późniejszym terminie. Tutaj też brak podpisu drugiego z
    małżonków może prowadzić do zakwestionowania takiego zakupu, tym niemniej w
    sumie muszę przyznać Ci rację, w sumie taki obowiązek bezpośrednio z
    przepisów kodeksu rodzinnego nie wynika.