  • Data: 2006-06-17 23:35:45
    Temat: Re: alimenty do matki
    Od: "Pawel Szlaga" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@m...com> napisał w wiadomości
    news:e71snb$2eh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > . Czy w tym przypadku należą mi się nadal alimenty, czy
    >
    > W tej sytuacji nie należą Ci się już alimenty i każdy sąd uzna że możesz
    > się już sama utrzymać.

    Tez uwazam, ze Kamili nie przysluguja juz alimenty, aczkolwiek wiem ze sady
    potrafia to widziec inaczej.

    Niedawno mialem klienta (pracuje w studenckiej uniwersyteckiej poradni
    prawnej), ktoremu sad apelacyjny nakazal placenie alimentow corce (zdaje sie
    w wieku 24 lat), ktora skonczywszy jakas szkole morska z tytulem inzyniera i
    po zrobieniu licencjatu, postanowila kontynuunowac studia uzupelniajace
    magisterskie, czy cos takiego. W kazdym razie sad w uzasadnieniu stwierdzil,
    ze w dzisiejszych czasach i sytuacji na rynku pracy trzeba sie caly czas
    doksztalcac i roszczenia corki sa uzasadnione.

    Wiem ze w przypadku, o ktorym pisze sa uzupelniajace magisterskie, a tutaj
    Kamila pisze o doktoranckich, jednak uzasadnienie sadu bylo dosyc znamienne,
    zwlaszcza poprzez powolanie sie na ciezka sytuacje na rynku pracy i
    obiektywne trudnosci ze znalezieniem zatrudnienia.

    Co nie zmienia faktu, ze uwazam tego typu roszczenia za naduzycie instytucji
    alimentow.