    From: <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aborcja
    Date: Thu, 9 Feb 2006 20:59:57 +0100

    + przepisy
    Art. 109. Ustawę karną polską stosuje się do obywatela polskiego, który
    popełnił przestępstwo za granicą.
    Art. 111. § 1. Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą
    jest uznanie takiego czynu za przestępstwo również przez ustawę obowiązującą
    w miejscu jego popełnienia.

    § 2. Jeżeli zachodzą różnice między ustawą polską a ustawą obowiązującą w
    miejscu popełnienia czynu, stosując ustawę polską, sąd może uwzględnić te
    różnice na korzyść sprawcy.