    From: <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aborcja
    Date: Thu, 9 Feb 2006 20:48:14 +0100

    W związku z tym, że wyraziłem się niezbyt precyzyjnie dla prawników z tego
    forum

    zacytuje art. Kodeksu Karnego które wskazują że zamiaru połączonym z
    zachowaniem wskazuje na usiłowanie a usiłowanie jest już karalne. ( tu może
    być np. opłacenie kliniki aborcyjnej)

    Art. 13. § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu
    zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które
    jednak nie następuje.

    § 2. Usiłowanie zachodzi także wtedy, gdy sprawca nie uświadamia sobie, że
    dokonanie jest niemożliwe ze względu na brak przedmiotu nadającego się do
    popełnienia na nim czynu zabronionego lub ze względu na użycie środka nie
    nadającego się do popełnienia czynu zabronionego.

    Art. 14. § 1. Sąd wymierza karę za usiłowanie w granicach zagrożenia
    przewidzianego dla danego przestępstwa.

    § 2. W wypadku określonym w art. 13 § 2 sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    W całej sytuacji jest inny problem którego grono dotychczas wypowiadających
    się fachowców już nie zauważa.

    Art. 5 (KK) . Ustawę karną polską stosuje się do sprawcy, który popełnił
    czyn zabroniony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na
    polskim statku wodnym lub powietrznym, chyba że umowa międzynarodowa, której
    Rzeczpospolita Polska jest stroną, stanowi inaczej.

    Art. 6. § 2. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w miejscu, w którym
    sprawca działał lub zaniechał działania, do którego był obowiązany, albo
    gdzie skutek stanowiący znamię czynu zabronionego nastąpił lub według
    zamiaru sprawcy miał nastąpić.

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:dsg2vt$f99$1@213.17.239.226...