    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Fri, 22 Dec 2023 04:41:12 +0100
    <ulcjjb$g56$3$nadir@news.chmurka.net> <ufreN.3432$ogWb.2002@fx14.ams1>
    <ulevjj$ehn$5$nadir@news.chmurka.net> <WTMeN.24215$Sl64.8926@fx09.ams1>
    <ulgnlv$oe1$1$Shrek@news.chmurka.net> <iETeN.4756$RCGb.547@fx10.ams1>
    <uli7c6$ohe$1$Shrek@news.chmurka.net> <4otfN.2678$Gq%d.70@fx03.ams1>
    <ulm8qa$d8n$1$Shrek@news.chmurka.net> <_QMfN.42244$ogWb.16343@fx14.ams1>
    <ulq01t$cap$2$Shrek@news.chmurka.net> <Qb5gN.16588$c8T6.14148@fx05.ams1>
    <ulrbjn$6no$1$Shrek@news.chmurka.net> <gsLgN.21540$RCGb.2888@fx10.ams1>
    <um0jo7$t6p$1$Shrek@news.chmurka.net> <T16hN.53413$ogWb.9946@fx14.ams1>

    > Ano. Ale to osobna bajka. Z tym, że też trzeba uważać bo i tu może być
    > sporo nieporozumień. Zasadniczo nie rozumiemy tej kultury za bardzo.

    Co nie wyklucza tego, że możemy mieć na jej temat własne (również
    niepochlebne) zdanie.

    > Nie cokolwiek, bo jak się chce coś zrobić z efektem to nalezy zrozumieć
    > przyczyny.

    Efekt jest ten sam, a przyczyny... zawsze można powiedzieć że trzeba
    zajrzeć głębiej.

    > Usiłowanie też może być.

    Ale póki co nikt mu "usiłowania" nie zarzuca. Więc jak pójdą z nim do
    sądu po linii ataku na symbole religijne, to braun im w sądzie spuści łomot.

    > A, i tu nawiąże do naszego ulubionego narzędzia dyskusyjnego, masz na
    > swoje popracie jakieś statystyki? Tzn., że problem jakoś specyficznie
    > dotyczy naszych "inżynierów"?

    U nas jest ich mało. Ale nawet jak o wiele lepszych ukrainców sprawdzisz
    to różowo nie jest. Jest jeszcze taki problem, że takie statystyki są po
    prostu uznawane za rasizm i ksenofobię - powodzenia w szukaniu na
    przykład ilości przestępstw w zależności od narodowości;)

    > Nawet ma to swoją nazwę. Yellow fever.

    Bez przesady. po prostu bywają ładne (ale też wcale nie wszystkie).

    > Te parę tys. lat temu też były społeczności i jakoś się wszyscy nie
    > mordowali. Jakby tak było, to nie przetrwałby gatunek :)

    No właśnie zasady społeczne ponoć trzymają nas w ryzach. Stworzysz takie
    zasady które pozwalają albo promują mordowanie i masz eksperymenty
    milgrama czy jak mu tam, obozy koncentracyjne czy choćby strzelanie do
    nołplisów w gazie (skoro zabili poddających się zakładników bez koszul
    bo "stanowili zagrożenie", to znaczy że strzelają tam po prostu do każdego).

    > Najwyraźniej nie na tyle, że chwytasz za maczetę lub gaśnicę, skoro nie
    > jesteś z Krakowa.

    Bo są daleko. Ale jak byli blisko to od razu pretensję że pogromy...

    > Na podstawie zatrzymywania paszportów? Raczej nie.

    Na podstawie przymusowej pracy (choćby i za wynagrodzeniem). W europie
    jest to ścigane i jak pójdziesz z tym na policję (to pewnie po
    standardowej próbie spłwienia) coś tam zrobią a przynajmniej powiadomią
    ambasadę. U kazojebców raczej powiadomią właściciciela.

    > Inaczej w SG też
    > kozojebcy, bo jak dla mnie wymóg nie zajścia w ciąże w czasie
    > obowiązywania pozwolenia na pracę jest dużo bardziej upadlający niż
    > zatrzymanie paszportu.

    I to też jest nielegalne. Nie wiem czy naprawdę chcesz dyskutować nad
    wyższością praw kobiet w polsce i arabii saudyjskiej:P BTW - w polsce
    kobiety nie są dyskryminowane - wręcz przeciwnie.

    > Nawiązuje do tego od czego zaczeła się ta dyskucja. Terrorysta islamski
    > to nie produkt bardziej zamożnej warstwy średniej.

    Palestyński terrorysta to produkt "made in israel".

    > Wątpię czy się tak da.

    W dużej mierze się da :(

    > MZ zbudują w ten sposób nowy, bardziej zajadły Hamas na bazie tych,
    > których wypędzą i ościennych państw, które już teraz dają schroninie
    > antyizraelskim terrorystom.

    Czyli dzień jak co dzień, tylko izrael wolny od palestyńczyków. A
    sądziesz że izrael to wszystko bez planu robi i po prostu "tak wyszło"?

    > Nie aż tak bardzo. Brak masy krytycznej. Brak marginalizacji. Indie są
    > dość specyficzne pod tym względem.

    Bardo. I indie są może i specyficzne (choć nie tak bardzo) ale żyje tam
    1/6 świata.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!