  • Data: 2023-12-22 19:42:19
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Dec 2023 19:35:30 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Trudno mi się odnieść do tego, który Żyd jest szeregowy, a który nie.
    > Kilku znam i oni maja dość racjonalne podejście do tematu. Problemem
    > jest to, że trudno odróżnić bojownika palestyńskiego od cywila i Izrael
    > broni się przed wszystkimi. Nadmiarowo, ale to akurat ich prawo.

    A jak ich Hamas atakuje, to sie bronia.

    > No właśnie, z tego co czytałem, to akurat sam pomysł powołania gett, w
    > których mogliby żyć wg własnego prawa początkowo spotkał się z aprobatą.
    > Tylko potem zaczęło się to komplikować. Przede wszystkim do gett zaczęto
    > zwozić osoby z okolicy, co spowodowało przeludnienie. A na koniec
    > likwidując je wymordowano masę ludzi.

    Jesli piszesz o tych okupacyjnych, to przeludnienie, niedobór
    żywnosci, nakaz pracy (a kto nie pracuje ten nie je), choroby,
    a na koniec wywózka do gazu.
    Ale pierwsze getto powstało w Wenecji w 16 wieku, i nie służyły do
    mordowania.
    "Getta żydowskie zakładano w II połowie XVI wieku prawie we wszystkich
    miastach włoskich należących do papieża. W gettach powstawały pierwsze
    synagogi; wcześniej Żydzi nie mogli ich budować ze względu na
    obowiązujący ich zakaz posiadania ziemi na własność. "

    J.