  • Data: 2023-12-22 03:01:06
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Jak "skrytykujesz" złodzieja, że jest złodziejem, bo jest murzynem
    > (białym, żółtym...), to jest to rasizm.
    > Albo, jest nieudacznikiem, bo jest murzynem (...) - to jest rasizm.
    > Ten murzyn (...) jest złodziejem, więc wszyscy murzyni (...) są
    > złodziejami - to jest rasizm.
    > Nie lubię murzynów (...), bo gdzieś przeczytałem, że jakiś murzyn źle
    > postąpił - to jest rasizm.
    > Itd.
    >
    > A nie krytyka.
    > Takie mamy czasy, że rasiści wykorzystują tego typu retorykę i twierdzą,
    > że przecież tylko krytykują, więc nie są rasistami.

    Ja to doskonale rozumiem. Ale jak skrytykuje Murzyna bo jest
    niekompetentny to nie jest to rasizm. A jak nakrzyczę na Żyda bo mi
    porysował samochód, to też nie jest rasizm. A możesz wtedy usłyszeć, że
    go krytykujesz bo jest Murzynem, albo go atakuję bo jest Żydem. Takie
    podejście jest niestety też obecne i wcale nie aż tak rzadkie.

    --
    Marcin