    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Mon, 18 Dec 2023 21:37:05 +0100
    <tvf1zov0jx49$.1njkc9kb75f8d$.dlg@40tude.net>
    <y...@4...net>
    <8wuw0jwo4j5s$.6f97p7k28j4j$.dlg@40tude.net>
    <B6rfN.10380$RCGb.1420@fx10.ams1> <ulm9t3$d8n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <3nz3m8txtzyy$.zims0ym56uzh$.dlg@40tude.net>
    <ulq1ut$juk$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <1abld24mo2t6k.1o18rj7qdevav$.dlg@40tude.net>
    <ulq3b7$juk$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <ouxvks5tmt0d$.xfqu2fk8jxhc.dlg@40tude.net>

    W dniu 18.12.2023 o 21:25, J.F pisze:

    > Jakoś tak musiało byc, ale na jakiej zasadzie?
    > Szlachta raczej nie dała sobie narzucic ograniczen i podatków.

    Szlachta dawała koncesję żydowi? No i zapewne żyd musiał odpalić dolę.

    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    > ale zobacz, jakie fachowe wyliczenia, i ekonomiczne, i chemiczne.

    Chłopie, zlituj się - ja już nie mam czasu czytać i oglądać wszystkiego
    co podrzucasz. Sam mam całkiem pokaźną listę ciekawych rzeczy do
    przejrzenia:P

    > A kamienicznicy też Żydzi? :-)

    No właśnie mówię, że nie wprost:P

    > No ale ktos wczesniej musiał mówic, ze tych Żydów to za dużo ...
    > albo naród sam widział :-)

    No właśnie nie jestem pewien czy miasta miały taki wpływ na "wsiowych".
    Wsiowe żydy zwykle wcale groszem nie śmierdziały więc motywy zazdrości
    finansowej względem sąsiadów też trochę naciągane. Albo były jakieś
    powody "wsiowe" albo rzeczywiście po prostu ich nie lubili bo nie. Ale
    tak po prawdzie wspólny mianownik żydów jest taki że w zasadzie nigdzie
    w europie za nimi nie przepadano, więc może jednak jakiś powód tego był.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!