  • Data: 2023-12-19 07:14:49
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2023 o 22:21, J.F pisze:

    > Wow, a co było na Śląsku?

    Tuski?

    aniowych_%C5%BBydowskich_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    > No ale tych gmin było wiele, wielu ich członków po wojnie wyjechało do
    > Izraela ..

    Ale roszczenia mają się opierać na realnych dokumentach a nie "no nie
    wiem... może ktoś wyjechał do izraela". A nawet jeśli to co z tego? Jak
    wyjadę do bruklina faso ta ma za mnie dziedziczyć rząd bruklina faso? A
    jakiej racji?

    > A jednak - chocby z tej ustawy
    >
    > "Gminy żydowskie zrzeszają pełnoletnie osoby wyznania mojżeszowego,
    > posiadające obywatelstwo polskie, zamieszkałe na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej"
    >
    > Zrzeszenie takie

    To pewnie tak samo jak gmina polska...

    > Z Murzynami w USA to chyba bardziej skomplikowane - i prawnie i
    > społecznie ...

    No sam widzisz - bardzej skomplikowane "niż szkolnictwo jest takie samo
    dla wszystkich"

    > Ale przeciez można też bez małżenstwa ...

    Zakładam że można było ale z różnych względów było to oganiczane. Model
    rodziny "samotna matka plus bombelki" nie jest najlepszy dla państwa, a
    antykoncepcji wtedy nie było;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!