  • Data: 2023-12-18 22:21:09
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Dec 2023 21:31:07 +0100, Shrek wrote:

    > Znów - zależy czy to było prywatne stowarzyszenie żydów to mogą sobie
    > przenosić adres korespondencyjny. Ale chyba nie było:
    >
    > "W okresie II Rzeczypospolitej na terenie byłego zaboru pruskiego
    > żydowski związek wyznaniowy działał na podstawie tytułu II ustawy z 23
    > lipca 1847 r. ,,o stosunkach do Żydów" (Zbiór ustaw pruskich Nr 30)[5].
    > Następnie podstawą do działania było rozporządzenie Prezydenta RP z 14
    > października 1927 o uporządkowaniu stanu prawnego organizacji gmin
    > wyznaniowych żydowskich na obszarze RP z wyjątkiem województwa śląskiego"

    Wow, a co było na Śląsku?

> [...]
    >
    > "Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP działa w oparciu o ustawę z
    > dnia 20 lutego 1997 o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich w
    > Rzeczypospolitej Polskiej[2]. Zarejestrowany został jednak już w 1993
    > jako kontynuacja Związku Religijnego Wyznania Mojżeszowego, powstałego
    > na ogólnopolskim zjeździe kongregacji w dniach 9 i 10 sierpnia 1949
    > roku[3]. 19 listopada 1991 roku na zjeździe Związku Religijnego Wyznania
    > Mojżeszowego przekształcono go w Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich[4]. "
    >
    > Więc tak średnio izrael ma cokolwiek do tego - a w zasadzie to wcale.

    aniowych_%C5%BBydowskich_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    No ale tych gmin było wiele, wielu ich członków po wojnie wyjechało do
    Izraela ..

    > A jednak nie bardzo...

    A jednak - chocby z tej ustawy

    "Gminy żydowskie zrzeszają pełnoletnie osoby wyznania mojżeszowego,
    posiadające obywatelstwo polskie, zamieszkałe na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej"

    Zrzeszenie takie

    > A jednak murzyni w stanach i "inżynierowie" w europie są gorzej
    > wykształceni.

    Z Murzynami w USA to chyba bardziej skomplikowane - i prawnie i
    społecznie ...

    > Trzeb by sprawdzić, ale instytucję małżeństwa znali i chyba ruchanie się
    > po kątach mając małżonka było tępione. Oczywiście co wolno konsulowi czy
    > senatorowi...

    Ale przeciez można też bez małżenstwa ...

    J.