  • Data: 2022-12-17 15:20:02
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam dostępu do Wyborczej ale google pokazuje to:
    >
    > Co przemilczano w sprawie wybuchu w Komendzie Głównej ...
    > https://warszawa.wyborcza.pl > 7,544...
    > 14 hours ago -- Tymczasem Pallad-D to niewielki granatnik policyjny,
    > którego używa się np. wyważając stalowe drzwi - mówi Dziewulski.

    Mam wiele szacunku dla DZIEWULSKIEGO. Może jest coś, o czym nie wiem, a
    on wie.

    W Policji PALLAD-D nie przyjęto chyba. Z granatników mammy RGP-40 na tę
    samą amunicje, co PALLAD. Broń tę do Policji wprowadzono Decyzją nr 60
    Komendanta Głównego Policji z dnia 22 marca 2017 r. zmieniająca decyzję
    w sprawie ustalenia wzorów i typów uzbrojenia Policji. jako granatnik
    rewolwerowy RGP - 40 kal. 40 mm. Dla PALLAD decyzji nie znalazłem.

    Z założenia granatnik miał zastąpić:
    - 26 mm granatnik rewolwerowy RGA-86
    - rodzinę miotaczy granatów gazowych RWGŁ
    - wycofane granatniki RPG-7.

    Poza amunicją ćwiczebną Polskie Zakłady Metalowe Dezamet S.A. z Nowej
    Dęby produkują do tej broni amunicję:
    NGO-N1 nabój z pociskiem odłamkowym z samolikwidacją
    HEDP-40 nabój HEDP (kumulacyjno-odłamkowy)
    NGOS-N nabój oświetlający,
    NGD-N nabój dymny,
    GDR-N nabój dymny rozcalany,
    NGZ-N nabój zapalający,
    NGPG-N nabój obezwładniający,
    NGHB-N hukowo-błyskowy,
    GK-N nabój kulkowy,
    NGPG-N nabój obezwładniający/gumowy
    NGHB-N nabój hukowo-błyskowy
    NGK-N nabój kulkowy
    NGG-N nabój gazowy CS
    Wiem, że przygotowano, ale nie wdrożo0no nabój temobaryczny (NGTB)

    Za granicą produkowane są granaty:
    RLV-TB termobaryczny
    RLV-AD przeciwnurkowy
    MEI HUNTIR - obserwacyjny z kamerą