  • Data: 2022-12-17 20:53:37
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem też w stanie zrozumieć, ze
    > obdarowywanemu nawet do głowy nie przyszło, że to broń, a nie atrapa.

    No to właśnie rozwiał te wątpliwości.

    https://wiadomosci.wp.pl/komendant-szymczyk-przerywa
    -milczenie-mowi-co-wydarzylo-sie-w-komendzie-6845513
    028758240a

    "Komendant główny policji przerwał milczenie po wybuchu w siedzibie KGP.
    - Kiedy przestawiałem zużyte granatniki, będące prezentami od Ukraińców,
    doszło do eksplozji - twierdzi w rozmowie z radiem RMF FM"

    > Ja też nie kwestionuję. Na jakiej podstawia miałbym to czynić. Po prostu
    > się dziwię.

    Tam było kupę sprzecznych informacji i relacji. WSW od razu położyła
    łapę na wszystkim i przez jakiś czas była cisza, podobnie jak teraz z
    tym granatnikiem.
    Ale, że jeden z żołnierzy wykazał się heroizmem i własnym ciałem zakrył
    granat, żeby ograniczyć liczbę ofiar, to akurat wielu pamiętało.

    > A to nie jest tak, że oddał strzał w kierunku tego pomieszczenia?

    W/g powyższego artykułu nie.
    "Szymczyk przekazał RMF FM, że chciał przestawić prezenty następnego
    dnia. Według jego relacji, do eksplozji doszło w chwili kiedy przestawił
    pionowo na podłodze jeden z granatników. - Wybuch był potężny. Siła
    uderzenia przebiła podłogę, a z drugiej strony uszkodziła sufit - mówi
    komendant główny policji."

    > Przy czym nie wiem, czy w gabinecie jest kominek, by nad nim wieszać granatnik.

    No to izba pamięci lub gablota w korytarzu głównym, te ostatnie są w
    każdej komendzie, nawet powiatowej. W każdym razie nietuzinkowe miejsce
    na nietuzinkowy prezent.

    > Też mi się to w głowie nie mieści.

    Policjanci to jednak potrafią zaskoczyć, no nie?
    ;)

    > Sądzę, że wówczas należy to rozpatrywać w kategoriach wysłania komuś
    > bomby. Darczyńca co najmniej na to się godził, ze to wybuchnie.

    I tak nikt się nie przyzna.