eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli › Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
    Subject: Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go
    przejęli
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 31 Aug 2019 20:26:57 +0200

    W dniu 31.08.2019 o 20:12, J.F. pisze:

    > Na jedno wychodzi :-)
    > I tym bardziej - po co im jakies ksiegi, skoro nie maja znaczenia.

    No właśnie nie na jedno. gdyby przejęli, to by się przedawniło.

    > Albo pismaki cos zmyslily.

    To bardziej prawdopodobne, ale skądś tę kwotę musieli wymyślić. Prędzej
    podejrzewam, że zwrócono Żydom tę nieruchomość w zamian za jakąś inną i
    wcześniejsza wypłata odszkodowania nie ma nic do rzeczy.

    > Ale dlaczego przewidywala ten konkrektny budynek ?
    > Musial sie ktos postarac ...

    Bez wątpienia masz rację. Oglądałem ten budynek. To w centrum Lublina.
    Piękny. Dość charakterystyczny.

    > Czyli jak rozumiem - chetni zglaszali sie do rzadu USA, ktory te 40 mln
    > $ sprawiedliwie rozdzielil.

    No ale z drugiej strony należało pewnie określić za co to jest. Spisali?

    > I cos mi sie widzi, ze chyba nawet nie byly wymienione konkretne budynki
    > ... wiec jak chcesz wpisac do KW?

    Wiesz, ja to widzę tak. Jest jakaś tam nieruchomość. Wpisany jest za
    włąściciela ktoś nieistniejący, jakaś zlikwidowana przez Niemców pewnie
    szkoła. Nie ma komu tego oddać. To się przeprowadza postępowanie i po
    uprawomocnieniu wpisuje w księgi wieczyste, ze właścicielem jest Skarb
    Państwa z adnotacją, na jakiej podstawie. Decyzja administracyjna,
    ustawa, dekret. Ale w każdym razie coś.

    > "Dopiero dzięki uchwaleniu ,,Ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r. o
    > dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w
    > oparciu o międzynarodowe umowy o uregulowaniu roszczeń finansowych" (Dz.
    > U. Nr 12, poz 65)[7] Minister finansów mógł wydawać decyzję na podstawie
    > podpisanych umów dwustronnych[1]"

    Cokolwiek, ale należało zrobić. Tak, czy siak uważam, że wszelkie
    roszczenia się przedawniły i w ogóle bym się obecnie w to nie wdawał.