eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli › Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
  • Data: 2019-08-31 20:12:57
    Temat: Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d6aadc7$0$17355$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 31.08.2019 o 16:15, J.F. pisze:

    >Księgi są na całym świecie. Komuniści nie odbierali własności, tylko
    >przejmowali w zarząd.

    Na jedno wychodzi :-)
    I tym bardziej - po co im jakies ksiegi, skoro nie maja znaczenia.

    >Skoro wymieniono konkretną kwotę, to zapewne tak.

    Albo pismaki cos zmyslily.

    >Moim zdaniem powinni wypłatę odszkodowania odnotować w księdze
    >wieczystej i na tej podstawie nieruchomość przejąć. Nie byłoby
    >problemu.

    Oczywiscie.

    >A w tym wypoadku pewnie nie dokonano stosownej zmiany w księgach.
    >Skoro
    >jest jeden taki budynek, kto zagwarantuje, że nie ma więcej.

    in

    >Nie, chyba po prostu umowa to przewidywała i tyle.

    Ale dlaczego przewidywala ten konkrektny budynek ?
    Musial sie ktos postarac ...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Umowy_indemnizacyjne

    "Istotą układów było wypłacenie przez państwo polskie określonej sumy
    ryczałtowej danemu państwu. Po zapłacie państwo polskie, jego
    obywatele i osoby prawne było zwalniane z odpowiedzialności
    odszkodowawczej w stosunku do takiego państwa, jego obywateli i osób
    prawnych. Zobowiązania odszkodowawcze przechodziły na państwo, które
    otrzymało od Polski określoną sumą ryczałtową (,,globalną sumę
    odszkodowawczą")"

    Czyli jak rozumiem - chetni zglaszali sie do rzadu USA, ktory te 40
    mln $ sprawiedliwie rozdzielil.

    I cos mi sie widzi, ze chyba nawet nie byly wymienione konkretne
    budynki ... wiec jak chcesz wpisac do KW?

    "Dopiero dzięki uchwaleniu ,,Ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r. o
    dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w
    oparciu o międzynarodowe umowy o uregulowaniu roszczeń finansowych"
    (Dz. U. Nr 12, poz 65)[7] Minister finansów mógł wydawać decyzję na
    podstawie podpisanych umów dwustronnych[1]"

    https://www.msz.gov.pl/pl/aktualnosci/wiadomosci/akt
    ualnosc_42016

    art IV jest ciekawy, i V b, c.

    J.