    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Date: Fri, 6 Oct 2006 00:28:19 +0200

    On Thu, 5 Oct 2006, Marcin Debowski wrote:

> [...]

    Na mój rozum jest oczywiste, że "usunięcie" papieru pakowego
    z paczki jest rzeczywiście niezbędne, podobnie jak nieodwracalne
    uszkodzenie taśmy ktorą ów papier poklejono.
    Ale IMO przez "fabryczne opakowanie" zazwyczaj rozumie się
    coś poskładanego za pomocą połączeń rozłącznych: kartonowe
    pudło poskładane na zakładki (nie na klej), styropianową
    formę...

    Ad absurdum: skoro do sprawdzenia czy fotoaparat działa muszę zdjąć
    oryginalny dekielek (potrafi kosztówać 70++ zł) to mogę zwrócić
    aparat bez dekielka, tak? :>
    IMO "opakowanie" w rozumieniu "zewnętrznej paczki", do której
    zapakowano towar *wraz* z tym co określa się jako "fabryczne opakowanie",
    oraz rzecz jasna z np. folią którą "fabrycznie" owo opakowanie
    jest obciągnięte doskonale kwalifikują się do Twojego opisu.

    Karton z firmowym nadrukiem i przegródkami do których wtyka
    się poszczególne części, a który daje się *bez rozrywania*
    otworzyć aby wyjąć sprzęt IMO jest częścią "nowego towaru".

    > No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce.

    Nie jest. Poprosimy o Twoją wykładnię :) - ale jakoś
    uargumentowaną.

    > Art.7 u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie

    http://www.merlin.com.pl/HTML/inne/ustawa.html

    Możesz pokazać przepis pozwalający wyrzucić np. dekielek
    fotoaparatu lub styropian do którego wtyka się na czas
    transportu elementy skanera?

    pzdr, Gotfryd