    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru do przedstawiciela handlowego.
    Date: Mon, 20 Sep 2004 13:00:34 +0200

    On Sun, 19 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Tomasz Kałużny" <t...@q...klub.chip.pl> napisał
    [...]
    >+ > OK. Mam skwitowane przez PH (firma zewnetrzna na uslugach dostawcy), ze
    >+ > przyjmuje ode mnie zwrot zakupionego towaru. Jest oczywiscie podpis tej
    [...]
    >+ Jeśli przyjęła to firma zewnętrzna, to niestety sprawa się komplikuje.
    >+ Komplikuje, bowiem musiała by mieć do tego upoważnienie sprzedawcy.

    Moment. A kto sprzedał ?
    Bo przejrzałem wątek i nie widzę informacji czy dokumenty sprzedaży
    wystawił PH czy "firma".
    Zastanawiam się kim był PH w rozumieniu KC: agentem ? Komisantem ?
    Trzeba by "wcisnąć" jego rolę w zakres umów nazwanych...

    [...upoważnienie...]
    >+ Ale podejrzewam, że ma tylko do sprzedaży, a nie do odbierania. Trzeba by
    >+ było to sprawdzić. Bo jeśli nie miała takiego upoważnienia, to niestety
    >+ dostawca ma rację. Ty możesz dochodzić roszczeń u tego pośrednika, ale oni
    >+ mają zasadne roszczenie do Ciebie o zapłatę.

    Na pewno ?
    A art. 595 par.1 KC ?
    Art. 592. § 1. Sprzedaż na próbę albo z zastrzeżeniem zbadania rzeczy
    przez kupującego poczytuje się w razie wątpliwości za zawartą pod
    warunkiem zawieszającym

    pozdrowienia, Gotfryd