  • Data: 2024-01-25 10:40:58
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Jan 2024 00:38:28 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Żeby widzieć gołym okiem, gdzie to jest. Weź pod uwagę, że zgłoszenia w
    > dawnym województwie małopolskim są obsługiwane przez centra w Krakowie i
    > Tarnowie. Operatorzy często nie mają absolutnie żadnej wiedzy o terenie.

    > Po rozmowie przychodzi, jak Policja pyta. W rekordzie jest początek i
    > koniec rozmowy. To jedna linijka. Tego jestem absolutnie pewien.

    W cale się nie dziwię. W koncu jak ma byc podana długość rozmowy,
    to musi być po :-P

    Ale to jest zupełnie inny tryb, niż lokalizacja przy dzwonieniu na
    112, a pewnie i inny niz ten tajemnicy terminal ...

    > formatce z CPR przychodzi lokalizacja. Ale ponieważ już kilka razy na
    > tej podstawie szukałem czegoś, to już wiem, że to w wypadku telefonu
    > masz. Nawet kierunku nie masz.

    Nr rozporządzenia przypomnisz? tego w sprawie 112.

    Jedno to to
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20150002333
    "zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164"

    https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/102100_102199/1
    02164/01.03.01_60/ts_102164v010301p.pdf

    I jest tu chyba tylko "Elliptical Area".
    Aczkolwiek taką elipsą mozna sie postarac sektor pokryc.
    Choc wtedy dane mogą też zmylic.

    > I jeśli chcesz zweryfikować podejrzane wezwanie i wyświetla Ci się maszt
    > w Krakowie, zaś facet powiadamia o wypadku w Nowym Sączu, to jest to
    > cenna informacja. Ale jak dzwoni kobieta, ze się w lesie zgubiła, to na
    > tej podstawie możesz powiedzmy powiat zidentyfikować - a i to z błędem
    > czasem.

    Fale radiowe powiatów nie znają.
    A jak to co gorsza na granicy województwa? :-)

    > Nie byłem na CPR od wielu lat. Byłem, jak siedzieli u nas. Ale to wiele
    > lat temu. O ile wiem, co się robi przy poszukiwaniach, to CPR znam tylko
    > od stron tego co czasem dostaję oraz mogę z tego wywnioskować. Mogę się
    > mylić.

    A tu nowe platformy, nowe komputery, nowe interfejsy :-)

    > Pisze o sytuacji obecnej, czy powiedzmy na przestrzeni kilku lat wstecz.
    > Po za tym piszę o tym, co mamy na podstawie ustawy. pisze o tym, co
    > dostajesz w oparciu o uprawnienia wynikające z art. 20c Ustawy o
    > Policji. To akurat opisano w pkt. 1.

    No to ustawa zawiera
    Art. 78. 1. Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej jest
    obowiązany nieodpłatnie udostępniać Prezesowi UKE informacje dotyczące
    lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie
    do numeru alarmowego:
    1) w czasie rzeczywistym - w przypadku operatora ruchomej publicznej
    sieci telekomunikacyjnej,

    3. Informacją dotyczącą lokalizacji zakończenia sieci jest w
    przypadku:
    2) ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej - geograficzne
    położenie urządzenia końcowego użytkownika publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych

    Nie potraficie sami namierzyc?
    Zadzwoncie i poproscie, aby zadzwoniła pod 112 :-P

    W Andrychowie tak się nie dało.

    > Ale ten terminal obsługuje policjant.

    A może miec na imię Feliks? :-P
    I czy koniecznie policjant, czy moze być "pracownik cywilny" ? :-P

    > Ma to, co wskazuje rozporządzenie.
    > Czego w tej konstrukcji prawnej nie rozumiesz?

    Konstrukcja prawna to jedno, ale przydałoby się wiedziec co tam
    naprawde się wyswietla, lub aktualne rozporządzenie podaj.
    To jest inne niz to od 112.

    > To TA jest potrzebne sieci i zapewne ono gdzieś jest znane. Z tym, że my
    > tego nie widzimy. Nie wiem czy widzi je operator, czy tylko komputer
    > obsługujący BTS.

    Komputer obsługujący BTS. Ale wiesz jak to z komputerami - różne
    rzeczy potrafią robić. Czasem trzeba zapłacic za rozbudowe programu,
    ale to juz problem księgowego, bo ustawa mówi jasno.

    > Tak zdroworozsądkowo, to owe "magiczne" TA może ulegać
    > zmianie podczas rozmowy. Rozmowa jest reprezentowana jednym rekordem.

    Ale na życzenie można sie dowiedzieć aktualnej wartosci.
    Tzn - o ile księgowy pieniądze znalazł.

    Widziales co UKE mówił? 3s i lokalizacja jest znana. Nie wiemy
    z jaką dokładnościa jednak.
    I co mnie martwi - człowiek dzwoni na 112, a operator go przełącza
    między 3 BTS? Ale moze sekunda na to wystarczy ...

    n_services_protocol
    36355/11.01.00_60/ts_136355v110100p.pdf

    > Nie mam zielonego pojęcia i nawet się w to zagłębiać nie będę. Nie
    > zamierzam pracować w służbach technicznych GSM. Jest rozporządzenie i
    > ono określa, co nam przekazują.

    Na ile zrozumiałem - jest przewidziane, ze operator moze wysłać do
    telefonu prosbę o namierzenie swojej pozycji GPS, i telefon odpowie.
    Jesli jest taki protokół przewidziany, to telefony powinny mieć
    wdrożony. Czyli wystarczą tylko dobre chęci i przepisy, aby spróbować.

    No i tu się dziwię, ze to nie działa ... producenci telefonów stawili
    opór i nie zaprogramowali, europejskie przepisy nie pozwalają,
    polskie przepisy nie pozwalają? Czy tylko nie wymagąja, więc
    operatorzy nie kupili licencji?

    > Ja pamiętam jak lata temu operatorzy trzymali dane 2 lata. To są
    > niewyobrażalne ilości danych. Jeśli ich prawo nie zmusi, to nie będą

    Nie takie znów niewyobrażalne. Jesli ktos nie mieszka na granicy dwóch
    BTS i nie przełącza go co minutę, czy nie jest taksówkarzem,
    to IMO - bardzo znośne.
    Google zapamiętuje/tywał twoją pozycje bodajze co 15 minut.
    Dla miliardów użytkowników.

    > przechowywać tej dodatkowej cyferki i tyle. Może by mogli. Nawet - z
    > tego co piszecie - na pewno by mogli.

    Jeden podpis, i będą musieli :-)

    Ale widać jest jakiś opór.

    Poza tym nie mówimy o zapamietywaniu, tylko o dostępności na bieżąco -
    jak obywatel dzwoni na 112, czy policjant, uzbrojony w nakaz sądowy
    prosi :-)

    J.