  • Data: 2024-01-25 12:28:58
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2024 o 10:40, J.F pisze:

    > W cale się nie dziwię. W koncu jak ma byc podana długość rozmowy, to
    > musi być po :-P
    >
    > Ale to jest zupełnie inny tryb, niż lokalizacja przy dzwonieniu na
    > 112, a pewnie i inny niz ten tajemnicy terminal ...

    > Nr rozporządzenia przypomnisz? tego w sprawie 112.

    Musiałbym tak, jak Ty szukać. Na szybkiego znalazłem podręcznik, w
    którym opisano zagadnienie https://tiny.pl/czwp2. I nie wiem, czemu
    upierasz się przy tym "112", jak to jest inny tryb.

    > Jedno to to
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20150002333
    > "zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164"
    >
    > https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/102100_102199/1
    02164/01.03.01_60/ts_102164v010301p.pdf

    > I jest tu chyba tylko "Elliptical Area". Aczkolwiek taką elipsą
    > mozna sie postarac sektor pokryc. Choc wtedy dane mogą też zmylic.

    Ale to mowa o czym innym, niż my rozmawiamy.

    > Fale radiowe powiatów nie znają. A jak to co gorsza na granicy
    > województwa? :-)

    Dokładnie tak jest. To kolejne ryzyko. Zaginięcie mamy na jednym
    powiecie i tam alarm w jednostce, a zaginiony może być na sąsiednim. To
    oczywiście da się skoordynować, ale jest tu płaszczyzna do kolejnych
    pomyłek.

> [...]
    > UKE informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego
    > zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego: 1) w czasie
    > rzeczywistym - w przypadku operatora ruchomej publicznej sieci
    > telekomunikacyjnej,
    >
    > 3. Informacją dotyczącą lokalizacji zakończenia sieci jest w
    > przypadku: 2) ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej -
    > geograficzne położenie urządzenia końcowego użytkownika publicznie
    > dostępnych usług telekomunikacyjnych
    >
    > Nie potraficie sami namierzyc? Zadzwoncie i poproscie, aby zadzwoniła

    A w Krakowie? Przy czym jeśli te dane, o których ja piszę są, to są
    dokładniejsze.

    > A może miec na imię Feliks? :-P I czy koniecznie policjant, czy moze
    > być "pracownik cywilny" ? :-P

    Nie wiem również, czy nosi buty nr 43. Z ustawy wynika, ze ma być
    policjantem.

    > Konstrukcja prawna to jedno, ale przydałoby się wiedziec co tam
    > naprawde się wyswietla, lub aktualne rozporządzenie podaj. To jest
    > inne niz to od 112.

    Po prostu mi się nie chce tego szukać. Raz znalazłem i tu napisałem. Ja
    nie przechowuję żadnych starszych postów.

    > Komputer obsługujący BTS. Ale wiesz jak to z komputerami - różne
    > rzeczy potrafią robić. Czasem trzeba zapłacic za rozbudowe programu,
    > ale to juz problem księgowego, bo ustawa mówi jasno.

    system mierzy sobie tę zmienną TA i ją na bieżąco wykorzystuje. Pytanie,
    czy można to odczytać dla połączenia 5 minut wcześniej albo czy da się
    te dane odczytać z BTS-ów w tym momencie ale dla określonego telefonu.

    > Ale na życzenie można sie dowiedzieć aktualnej wartosci. Tzn - o ile
    > księgowy pieniądze znalazł.

    Boję się, że tu nie o księgowego chodzi.

    > Widziales co UKE mówił? 3s i lokalizacja jest znana. Nie wiemy z jaką
    > dokładnościa jednak. I co mnie martwi - człowiek dzwoni na 112, a
    > operator go przełącza między 3 BTS? Ale moze sekunda na to wystarczy

    Moim zdaniem nawet sekundy nie trzeba, o ile mogą te dane odczytać
    zdalnie, a nie musi pracownik jechać i zajrzeć osobiście.

    > Na ile zrozumiałem - jest przewidziane, ze operator moze wysłać do
    > telefonu prosbę o namierzenie swojej pozycji GPS, i telefon odpowie.
    > Jesli jest taki protokół przewidziany, to telefony powinny mieć
    > wdrożony. Czyli wystarczą tylko dobre chęci i przepisy, aby
    > spróbować.
    >
    > No i tu się dziwię, ze to nie działa ... producenci telefonów
    > stawili opór i nie zaprogramowali, europejskie przepisy nie
    > pozwalają, polskie przepisy nie pozwalają? Czy tylko nie wymagąja,
    > więc operatorzy nie kupili licencji?

    Nie wiem. Ja wiem, ze tego nie ma. Czemu, to już trudno mi powiedzieć.
    Zdroworozsądkowo powinno być.

    > Nie takie znów niewyobrażalne. Jesli ktos nie mieszka na granicy
    > dwóch BTS i nie przełącza go co minutę, czy nie jest taksówkarzem, to
    > IMO - bardzo znośne. Google zapamiętuje/tywał twoją pozycje bodajze
    > co 15 minut. Dla miliardów użytkowników.

    W wypadku Andrychowa, czy Krakowa wystarczyłoby i to.

    > Jeden podpis, i będą musieli :-) Ale widać jest jakiś opór. Poza tym
    > nie mówimy o zapamietywaniu, tylko o dostępności na bieżąco - jak
    > obywatel dzwoni na 112, czy policjant, uzbrojony w nakaz sądowy prosi
    > :-)

    Jakkolwiek, byle się dało. Takich przypadków, w których to krytycznie
    ważne nie ma dużo. Takich, w których by się przydało już jest więcej.

    --
    (~) Robert Tomasik