  • Data: 2024-01-25 11:40:36
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2024 o 09:23, PD pisze:
    > W dniu 22.01.2024 o 23:45, Kviat pisze:
    >
    > Oj Kviatek, znowu strugasz kulsona ;)

    Oj PD, znowu strugasz płaskoziemca ;)

    > Jeszcze raz kontekst. Twierdziłeś, że komuś ukradziono święto i
    > przerobiono je na Boże Narodzenie. A ci którym ukradziono ponieśli tego
    > jakieś niewyobrażalne konsekwencje.

    No bo ponieśli.
    Jeszcze raz kontekst: przeczytasz o tym w każdym podręczniku historii.

    > Piszesz o faktach i związku
    > przyczynowo skutkowym, który nie miał miejsca. Bo o ile faktem jest, że
    > Chrześcijanie sobie to święto zawłaszczyli i zaadoptowali pod swoje
    > potrzeby, to również faktem jest, że ci od których zawłaszczyli, z
    > chęcią się go pozbyli.

    Co za bzdura... z jaką chęcią?
    Pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Tłumaczyłem ci to już poprzednio, ale specjalnie dla ciebie powtórzę:
    Było dokładnie odwrotnie. Chrześcijanie chętnie przejmowali i
    zawłaszczali zwyczaje z różnych kultur w danych regionach po to właśnie,
    żeby sobie ułatwić "chrystianizowanie". Przejmowali to co im pasowało
    (nie było ewidentnie sprzeczne z ich doktryną, dorabiali do tego swoją
    ideologię i włączali do swojej doktryny.
    A to co im się w danej kulturze nie podobało, czyli nie było zgodne z
    ówczesnym nauczaniem kościoła, to zwyczajnie rugowali. Z różną
    intensywnością i przy pomocy różnych metod. Począwszy od zwykłej
    manipulacji ("będziesz smażył się w piekle"), a skończywszy na fizycznej
    przemocy. Z wyrzynaniem całych społeczności włącznie.

    > Nawet na wiki o tym piszą. Nikogo z tych ludzi,
    > którym to święto podprowadzono, nie stała się żadna krzywda, ani nie
    > spotkała ich żadna przykrość w związku z faktem zawłaszczenia święta
    > przez chrześcijan.

    Tak tak... na wiki piszą, że chrześcijaństwo wprowadzali po dobroci, a z
    innymi kulturami walczyli "godnościom osobistom".
    Wężykiem Jasiu, wężykiem...

    Ręce opadają.

    > Możesz sobie przytaczać milion "podręczników" w 100
    > językach, pokazujących jak KK mordował ludzi na przestrzeni wieków. W
    > żadnym z nich nie znajdziesz jednak potwierdzenia swojej tezy, że coś
    > złego spotkało tych którym podprowadzono ich święto w związku z tym
    > podprowadzeniem.

    Czyli milion podręczników w stu językach pokazuje jak KK mordował ludzi
    na przestrzeni wieków, ale tych zamordowanych ludzi nie spotkało nic złego.
    Zajebiście.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr