  • Data: 2024-01-25 13:32:19
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2024 o 09:36, J.F pisze:

    > I geodezyjny.
    > Tylko ze kierunki w radiu się dosć kiepsko mierzy. Szczególnie takich
    > telefonów, których w terenie jest cała masa i wszystkie nadają. Ale
    > moze to urządzenie z tym sobie akurat radzi.

    Radzi :-)

    > Dziala tak samo, tylko trzeba miec kąty z tych samych czasów.

    A to tak oczywiście. Tylko, że zdolność do bilokacji nie jest
    szczególnie częsta w Policji. :-)

    > Eletronika pozwala na jednosnosc rzedu milisekund. No ale mając jedno
    > takie urządzenie, to nie namierzysz jednoczesnie z 3 miejsc :-)

    O właśnie. Kiedyś rozmawiałem z pilotem wojskowym, który mi opowiadał,
    że właśnie takie zjawisko wykorzystują samoloty do "oszukiwania" rakiet.
    On sobie wężykuje i w końcu rakieta go gubi.

    > Ale potrzebujący pomocy w Tatrach to raczej nie jedzie samochodem.

    Ale już namierzający może jechać jakąś drogą. A nawet z pewnych powodów
    musi.

    > Na pojezdzie, ze stosownym masztem, to mozesz miec takie o zasięgu
    > wielu km :-) Albo w helikopterze.

    Nie :-)

    > Skoro mówi, ze lezy w zaspie ze złamaną nogą?

    Ja piszę ogólnie. No pewnie, z jeśli leży, to co najwyżej się czołga.

    > Tym urządzeniem to zakładam ze szybko. Sekundy?

    Więcej, ale nie jakoś krytycznie. :-)

    > Ale to chyba nie o Polsce piszesz?

    O Polsce. Już nie jeden raz ładowaliśmy się kilkaset metrów obok na
    podstawie samych cyferek, a potem opisowo z obrazka, to wychodziło
    kilkaset metrów obok. Najgorsze, że czasem dostajesz już przeliczone, a
    czasem nie :-)

    > Jesli załozyc, ze małopolska policja ma takie urządzenie, to lezy
    > gdzies w Krakowie, i ma kilkanascie km ...

    Chyba, ze akurat jest w użytkowaniu. Nie chce mi się kombinować skąd
    najdalej pod Kraków, ale już z Nowego Sącza to dwie godziny jazdy, a my
    my tereny położone godzinę jazdy dalej. 3 godziny, to w wypadku leżącej
    w śniegu sporo, a i chwilę to wszystko trwa, zanim się nakręci całą akcja.

    > Moze minuty, a moze godziny.

    Sądzę, ze w Andrychowie minuty.

    > Niekoniecznie, ale z dostępnych danych należałoby jednak wnioskować,
    > ze gdzies w drodze do szkoły dziewczyna jest ...

    Tę drogę chyba rodzina i znajomi sprawdzili, więc policjanci sprawdzali
    prawdopodobne, a nieoczywiste miejsca. Jakby ją akurat w tej piwnicy
    znaleźli, to byśmy ich wychwalali za pomysłowość. Jakby było wiadomo, ze
    leży w reklamie, to gwarantuję Ci, ze sprawdzono by wszystkie reklamy w
    kilkanaście minut.

    > Do Andrychowa dosc daleko, wiec taka walizka istotnie szybko nie
    > przyjedzie ... a pies jednak dał radę dojechać. Miejscowy ?

    Sądzę, że miejscowy. Nawet w necie jest podziękowanie za remont kojców.

    --
    (~) Robert Tomasik