    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znów poszukiwania telefony
    Date: Thu, 18 Jan 2024 12:32:30 +0100

    On Wed, 17 Jan 2024 21:53:17 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wynika to z technicznych ograniczeń. Często dostaje się trójkąt o boku
    > kilkunastu kilometrów i to w dodatku bez pewności, że z nim jest
    > telefon, bo faktyczna charakterystyka anteny przypomina takie
    > rozciągnięte jajo.
    >
    > Istnieją możliwości dokładnego śledzenia, ale s one uwarunkowane kilkoma
    > kwestiami, których nie chcę tu omawiać. W wypadku ratowania życia robi
    > się wszystko co możliwe.

    No chyba nie calkiem, skoro przez 12h nie dało sie zlokalizowac z
    dokladnością chocby do 2km ..

    > Najgorsze jest szerzenie opinii, że to się
    > zawsze daje dokładnie namierzyć, bo powoduje że zamiast podejmować
    > równolegle inne możliwe działania wszyscy czekają na ten namiar.

    No ale sie daje, bo jak piszesz powyzej "nie chce omawiać".

    > Najlepiej by było odczytać położenie z GPS-a telefonu, ale nie zawsze
    > się da. Czasem ludzie blokują taką możliwość, bo w internecie piszą, że
    > władze namierzają obywateli.

    Patrz przypadki googla z USA, a to ponoc taki praworządny kraj.

    > Większość ludzi nie robi niczego, co
    > mogłoby wzbudzić zainteresowanie kogokolwiek. W krytycznym momencie
    > zaczyna się problem.

    Wiekszosc ludzi nie ustawia też jakos ambitnie telefonu, tylko
    korzysta z domyslnych ustawien ... sprzedawcy/producenta/operatora.
    A jak wyłączają, to i włączyć potrafią - ale muszą być przytomni.

    Trzeba też miec odpowiedni telefon ... mam wrażenie, ze teraz 90% ma,
    ale wsród staruszków moze być gorzej.

    No i tu niestety prztyczek w Google - odpal Mapy, albo inny systemowy
    program, i odczytaj pozycję. Nie jest to łatwe.

    Są natomiast rózne apki ułatwiające lokalizowanie, ale trzeba je
    zainstalować.

    Jest tez jak widać pewne rozwiązanie systemowe, na nowszych
    telefonach, ale Polska nie chce wdrożyc.
    Zaraz - a nie jest wdrożone? Jak te samochody zgłaszaja wypadki?
    Aaa - przez producenta?

    J.