eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania › Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania
    From: "Ajgor" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto
    teoretyczne rozwazania
    Date: Fri, 19 Sep 2008 20:35:20 +0200

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:gb0p67$8ba$1@news.dialog.net.pl...

    > Maniak?

    Nie maniak. Po prostu ojciec zmeczony walką z manią wielkosci nauczycieli.

    > Nie, no tu lepiej nie spamuj.
    > Ale przecież możesz się tymi kwestiami zająć inaczej.

    Tylko teoretycznie. W Polsce niemozliwe jest przebic sie przez mur ludzkiego
    tumiwisizmu.
    Probowalem zaczac ten watek na roznych forach (nie teraz - dawniej). Zawsze
    sie to rozmywalo w klutniach,
    off-topach itp. I zawsze konczylo sie niczym.

    > Możesz być pierwszy. Co stoi na przeszkodzie?

    Uwierz mi - nie raz probowalem. Ale w Polsce jak kogos nie zabijesz, to Cie
    nie zauwaza.

    > Wrażenie to jakby mało przekonujący argument, o ile w ogóle argument.

    100% polityki, rzadzenia, religii, i w ogole zycia opiera sie na czyichs
    wrazeniach.
    A moje wrazenie jest oparte na na prawde solidnej wiedzy na ten temat.

    > Jednak maniak...
    > I do tego wrzeszczy bez powodu... ;)

    O i to jest wlasnie typowa reakcja na prawde o nauczycielach.
    Normalnie jak bys sam zapomnial, jak chodziles do szkoly. Nie miales
    problemow z nauczycielami?

    > Możliwości antagonizmów między stronami procesu edukacji wyeliminować się
    > nie da.
    > Można je jednak ograniczyć właściwymi rozwiązaniami systemowymi.
    > A te kosztują. Jak coś źle działa i chcemy to naprawić to trzeba zapłacić
    > za naprawę i tu się kółko zamyka.

    Typowa polityczna odpowiedz. Mnostwo slow, zero znaczenia. Jak ktos nie wie,
    co robic, to zwala na "rozwiazania systemowe"
    Cala Polska sie opiera na "rozwiazaniach systemowych". Dlatego nie ma
    autostrad, niskie emerytury itp.
    A dlaczego po prostu nie posluchac tego, co mowia uczniowie, a nie tylko
    tego, co mowia nauczyciele?
    Dlaczego nikt tak na prawde nie przeanalizowal, jak doszlo do tego kosza
    zalozonego na glowe nauczyciela? Ze moze uczniowie mieli go dosyc itp? Ze to
    byl zly nauczyciel? Dlaczego nikt sie nie zastanowi, ze jesli uczniowie sa
    tacy straszni, to dlaczego jednak zdarzaja sie nauczyciele, ktorych
    uczniowie lubia, i ci nie maja problemow? Nagle by sie okazalo, ze
    rozwiazania sa. Wystarczy po nie siegnac.
    Eliminowac zlych nauczycieli, a premiowac tych ktorzy maja dobre wyniki?
    Wtedy kazdy nauczyciel by sie wzial za robote jak nalezy,
    i nagle skonczyly by sie kosze na glowach, szarpanie sie na lekcjach itp.
    Znam taka szkole. Nauczyciele w niej zarabiaja tyle, co w innych. Ale tam
    uczen ma poczucie godnosci itp Dyrektorka tej szkoly ma
    calkiem inne podejscie. Najmniejszy problem natychmiast jest przez nia
    rozwiazywany. I wysluchiwane sa racje obu stron. Szkola ma opinie
    najlepszego gimnazjum w miescie, i rodzice gotowi sa bic sie o to, zeby ich
    dzieci tam chodzily. Nawet jak nie przynaleza terytorialnie.
    Dla porownania szkola, ktorej dyrektorka wypowiedziala slowa zacytowane
    przeze mnie w pierszym poscie ma opinie najgorszej w miescie. Do tego
    stopnia, ze w tym roku w kilku kierunkach nie ma pierwszych klas, bo nikt
    nie chcial sie zapisac.