    From: Rex <w...@z...spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zniesienie współwłasności a wspólnota mieszkaniowa
    Date: Fri, 16 Mar 2007 12:17:38 +0100

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Ona po prostu powstaje z mocy prawa z chwilą wyodrębnienia pierwszego
    > lokalu.

    > Oj sporo tego - poczytaj ustawę o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 r.
    > np. tu:
    > http://www.zarzadca.com/index.php?option=com_content
    &task=view&id=12&Itemid=29

    > A w praktyce sprowadza się to do ustanowienia zarządu i zarządcy. Najlepiej
    > sposób zarządu ustalić już w aktach notarialnych ustanawiających odrębną
    > własność lokali. I tak będziesz musiał iść do notariusza, więc pozawracaj mu
    > tym głowę.

    Przeczytałem tą ustawę.
    Art. 7.2
    "Umowa o ustanowieniu odrębnej własności lokalu powinna być dokonana w
    formie aktu notarialnego;...."

    Obiło mi się o uszy, że można sprawę załatwić przez sąd - nie trzeba
    korzystać z usług notariusza. Podobno opcja z sądem jest tańsza.
    Niestety nie znalazłem takiego zapisu w ustawie. Czy wyszła w ostatnim
    czasie jakaś nowelizacja tejże ustawy?

    Pozdrawiam
    Rex