    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Thu, 7 Sep 2023 13:35:54 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <zuvJM.475989$4yJ9.396986@fx12.ams1>
    <ud6o22$uqn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <s9QJM.408974$E3C1.295276@fx08.ams1>
    <ud9ju7$ke1$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <BGaKM.621083$8O5b.279259@fx15.ams1>
    <udbqip$t5c$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbrk6$tms$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udbucd$v2b$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbvco$vig$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udc29u$1as$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udc6ao$2ui$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udc9ur$4ps$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    [informacja dla potomnych]
    Tu powinna być odpowiedź Roberta na zarzut pisania nieprawdy, że nie
    pytał o coś na co dostał odpowiedź, oraz na zarzut że wyciął z dyskusji
    moment gdy pytał.
    Z jakichś powodów postanowił tego wątku nie kontynować i tym razem
    wyciął wszystko co tego wątku dotyczyło.
    [/informacja dla potomnych]

    > No więc trzymam i suponuję mu nieumyślne spowodowanie wypadku. A tu cały
    > czas ktoś wyskakuje z argumentem, że kierowca był pijany ni jechał ponad
    > limit i dlatego pieszy jest niewinny.

    Tu i teraz rozmawiasz ze mną. Użyłem takiego argumentu? Nie odpowiadam
    za mitycznych ktosiów.

    > Ale jaką tu masz niejasność? Wątpisz, że wszedł w miejscu niedozwolonym?
    > Wątpisz, że tam samochód jechał (z pijanym pilotem i za szybko, ale
    > jednak jechał). Wątpisz, ze pieszy powinien spojrzeć w prawo, zanim
    > wszedł na jezdnię? Jaką masz wątpliwość, którą mogli byśmy mniej lub
    > bardziej na korzyść pieszego rozwikłać? Dla mnie jedyną jest, czy mogli
    > go dojrzeć, czy po prostu zbieg okoliczności, ze zaczęli omijać coś,
    > czego nie widzieli.

    Nieważne, co mógł/pownien a nie zrobił. Ważne co zrobił i czy to co
    zrobił wywołało reakcję kierującego. Fakt jechania bokiem mógł być
    reakcją na widok pieszego, ale tylko mógł, równie dobrze mógł tak sobie
    zaplanować pokonanie tego skrzyżowania, równie dobrze mucha mogła mu
    wpaść do nosa i odruchowo ruszył ręką. I tysiąc innych potencjalnych
    przyczyn w trybie "być może". Suma tych "być może" jednoznacznie na
    pieszego nie wskazuje, a bezpośredni świadkowie nie żyją. Rozwiejesz
    moje wątpliwości inaczej niż poprzez dorzucanie do zbioru "gdyby być może"?

    > wszedł na jezdnię? Jaką masz wątpliwość, którą mogli byśmy mniej lub

    Mogli byśmy? Kogo oprócz siebie masz na myśli?

    PD