    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Thu, 7 Sep 2023 12:55:00 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <zuvJM.475989$4yJ9.396986@fx12.ams1>
    <ud6o22$uqn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <s9QJM.408974$E3C1.295276@fx08.ams1>
    <ud9ju7$ke1$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <BGaKM.621083$8O5b.279259@fx15.ams1>
    <udbqip$t5c$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbrk6$tms$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udbucd$v2b$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbvco$vig$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udc29u$1as$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udc6ao$2ui$1$pozboju@news.chmurka.net>

    W dniu 07.09.2023 o 11:53, PD pisze:

    > Trzymaj się faktów a nie gdybaj i z tego wywódź wnioski

    No więc trzymam i suponuję mu nieumyślne spowodowanie wypadku. A tu cały
    czas ktoś wyskakuje z argumentem, że kierowca był pijany ni jechał ponad
    limit i dlatego pieszy jest niewinny.

    > Dlaczego miał bym wywodzić, że pieszy nie miał wpływu? Ty stawiasz tezę,
    > że miał wpływ to ją udowadniasz. Jak dotąd gdybaniem i wkładaniem lewej
    > ręki do prawej tylnej kieszeni spodni, przez głowę. Żeby nie sprowadzać
    > tego do pyskówki - nie widzę żadnych okoliczności/faktów, które
    > wskazywały by jednoznacznie, że pieszy swoim zachowaniem wpłynął na to
    > co działo się z autem. Podkreślę słowo _jednoznacznie_, albowiem w
    > polskim prawie istnieje zasada, że niejasności rozstrzyga się na korzyść
    > oskarżonego.

    Ale jaką tu masz niejasność? Wątpisz, że wszedł w miejscu niedozwolonym?
    Wątpisz, że tam samochód jechał (z pijanym pilotem i za szybko, ale
    jednak jechał). Wątpisz, ze pieszy powinien spojrzeć w prawo, zanim
    wszedł na jezdnię? Jaką masz wątpliwość, którą mogli byśmy mniej lub
    bardziej na korzyść pieszego rozwikłać? Dla mnie jedyną jest, czy mogli
    go dojrzeć, czy po prostu zbieg okoliczności, ze zaczęli omijać coś,
    czego nie widzieli.

    --
    (~) Robert Tomasik