  • Data: 2023-09-05 00:58:26
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.09.2023 o 21:52, PD pisze:
    > Sam napisałeś, że przy 100 to wtargnięcie bezpośrednio przed pojazd a
    > przy 20 nie. Pytałem od kogo w naszej sytuacji zależało ile ten pojazd
    > jechał. Mówisz - od pieszego, a kierujący jechał ile jechał. I ja to
    > szanuję ?

    Jazda 100 km/h w miejscu, gdzie limit był 50 km/h to wykroczenie. Samo w
    sobie najprawdopodobniej nie doprowadziłoby do tragedii. Pieszy
    przechodzący w tym miejscu też popełniał tylko i wyłącznie wykroczenie.
    Połączenie tych dwóch wykroczeń doprowadziło do tragedii, za którą
    odpowiadałby kierujący - gdyby przeżył - oraz pieszy. Przy czym to
    hipoteza, bo ja nie jestem powołany do ustalenia tu winy. Po prostu
    zwracam uwagę, że wina może być również po stronie naruszającego prawo
    pieszego. Od oceny tego będzie ostatecznie sąd. Natomiast wygląda na to,
    że nie tylko ja tak sądzę, skoro poszukiwano tego pieszego.
    --
    (~) Robert Tomasik