  • Data: 2023-09-05 12:29:21
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.09.2023 o 05:50, Shrek pisze:
    > Zgadza się, ale nie wszedł bezpośrenio przed bo raz że 100 metrów
    > wcześniej, dwa że na inny pas niż poruszał się samochód.

    Już tu przepychaliśmy się z tym "bezpośrednio przed". Zdaje się, że
    każdy się wypowiedział i nie wiem, czy ma sens ponowne wałkowanie tego.
    100 metrów przed to nadal na tyle blisko, że trudno powiedzieć, że
    kierujący pojazdem nie będzie zmuszony do hamowania, czy zmiany
    kierunku. Powątpiewam również, czy pieszy z tego dystansu jest w stanie
    ocenić, na który pas wjedzie nadjeżdżający pojazd. Przecież jeszcze mógł
    włączyć kierunkowskaz i skręcić w lewo. Tak, wiem, ze nie przy tej
    prędkości, no ale zakładamy, ze pieszy źle ocenił prędkość. Bo jak
    widział, ze on za...la 100 km/h, no to wszelkie oszacowania są absurdem.

    Zwracam Ci uwagę na fakt robót drogowych i tymczasowość rozwiązań.
    Kierujący te 100 metrów przed skrzyżowaniem jechał pasem przeznaczonym
    do jazdy prosto. Oczywiście nie powinien ścinać tego przejazdu po pasie
    do lewoskrętu, ale to tylko wykroczenie. No i wiele wskazuje na to, że
    pieszy nawet nie spojrzał przed wejściem na jezdnię w prawo, a co za tym
    idzie argumentacja, że widział ów pojazd, tylko ocenił, że on pojedzie
    sąsiednim pasem, więc sobie może wejść na ten skrajny lewy (prawy
    patrząc z kamery) wydaje mi się niedorzeczna.
    --
    (~) Robert Tomasik