  • Data: 2023-09-05 11:34:43
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.09.2023 o 02:32, Kviat pisze:

    > Masz tam taki fajny kalkulator, to pokaż wynik tego twojego
    > "najprawdopodobniej nie doprowadziłoby do tragedii" z uwzględnieniem, że
    > kierowca ma ponad 2 promile.

    Ogarniasz, że to kalkulator hamowania, a oni nie planowali hamować?
    Przynajmniej nic na to nie wskazuje. Można liczyć prędkość krytyczną do
    zerwania siły hamowania na zakręcie, ale jak patrzę na to skrzyżowanie,
    to od prawego skraju lewego pasa do jazdy na wprost (reszta była
    słupkami wygrodzona) koło środkowej wysepki i dalej na lewy pas do jazdy
    z naprzeciwka, który był wyznaczony na czas remontu do jazdy w
    przeciwnym kierunku jedzie się prosto. Wrysowałem to tutaj:
    https://zapodaj.net/plik-usm8OPhk4e.

    Ja sobie zdaję z tego sprawę, że meteorytyki w Twoich wypowiedziach
    trudno szukać, ale choć trochę byś się postarał. Ilość spożytego
    alkoholu może mieć wpływ na szybkość, albo trafność podejmowanych
    decyzji. Jak sobie zaplanował przejazd prosto z prędkością 100 km/h w
    środku miasta w miejscu, gdzie są roboty drogowe i przykładowo jakiś
    robotnik mógł zostawić łopatę, to oczywiście mądre zdecydowanie nie
    było. Ale tego, że prawidłowo zareagował na idącego sąsiednim pasem
    pieszego odmówić mu nie można. Chyba, że akurat przypadkowo zamiast to
    zrobić to najprościej "po prostej" zaplanował sobie takie tańce po
    drodze, ale to byłaby chyba "ręka Boga".

    Reasumując, to wygląda na to, że pomimo upojenia alkoholowego przejechać
    się to skrzyżowanie z prędkością 100 km/h dało - gdyby nie pieszy.
    --
    (~) Robert Tomasik