  • Data: 2023-09-05 18:21:55
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Sep 2023 12:29:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu przepychaliśmy się z tym "bezpośrednio przed". Zdaje się, że
    > każdy się wypowiedział i nie wiem, czy ma sens ponowne wałkowanie tego.
    > 100 metrów przed to nadal na tyle blisko, że trudno powiedzieć, że
    > kierujący pojazdem nie będzie zmuszony do hamowania, czy zmiany
    > kierunku.

    Ale to istotne tylko w sytuacji, gdy pieszy musi ustąpić
    pierwszenstwa.

    Natomiast trzeba pamietac, ze auto jadące 100km/h potrzebuje 40-50m na
    samo zatrzymanie, plus jeszcze reakcje kierowcy itp.
    A przeciez nie wiadomo czy jedzie 100 czy 120 ...

    Aczkolwiek ... jak kierowca zaraz zacznie hamowac, to do przejscia
    dojedzie powiedzmy po 3s ... pieszy ma szanse opuscic pas ruchu :-)

    > Powątpiewam również, czy pieszy z tego dystansu jest w stanie
    > ocenić, na który pas wjedzie nadjeżdżający pojazd. Przecież jeszcze mógł
    > włączyć kierunkowskaz i skręcić w lewo. Tak, wiem, ze nie przy tej
    > prędkości, no ale zakładamy, ze pieszy źle ocenił prędkość. Bo jak
    > widział, ze on za...la 100 km/h, no to wszelkie oszacowania są absurdem.

    Ja tam nie wiem, ale czy to auto nie było jakos bardzo hałaśliwe ?

    J.