    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki drogowe "domowej roboty" - Podzamcze k/Ogrodzienca
    Date: Tue, 16 Jan 2007 21:35:47 +0100

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w
    > wiadomości news:eoeg1t$l7o$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, bo jak weźmiesz ten samochód jak swój i przestawisz na parking,
    > to wcale z nim nie postąpisz jak ze swoją rzeczą i sobie go nie
    > przywłaszczysz.

    "Tak", tzn co tak? Pytałem, z którego artykułu jest kradzież.

    > Pomijam fakt, że nie ma lawety, która by Ci taką usługę wykonała, bo
    > to jest proszenie się po kłopoty.

    Załóżmy, że sam odholuję.

    > Pewnie, ze tak. potem jeszcze zapłacisz mandat za zablokowanie
    > wyjazdu i mniej więcej będziesz już na przyszłość wiedział, że tak
    > się nie da.

    Mandat? Z tego co wiem to kodeks drogowy nie obowiązuje na *prywatnym*
    terenie, a przynajmniej nie w takim zakresie żeby karać mandatem za
    zablokowanie wyjazdu (gwoli ścisłości, nie wyjazdu z terenu prywatnego
    na drogę publiczną, tylko np. zablokowanie możliwości poruszania się po
    owym terenie).

    > Czemu usilnie chcesz złamać przepis w sytuacji, gdy wystarczy zrobić
    > to zgodnie z prawem?

    Znaczy, Twoim zdaniem zgodnie z prawem to będzie znak, albo ogrodzenie?
    Tylko czemu znak musi być koniecznie zgodny z rozporządzeniem (wydanym
    zapewne na podstawie delegacji z pord, które tu nie ma zastosowania), w
    innym poście piszesz że wystarczy *domniemianie*, że teren jest
    prywatny. Moim zdaniem za to domniemanie wystarczy zwykła tabliczka
    zakaz parkowania, tudzież 'wrzeszczący facet wymachujący wyciągiem z
    księgi wieczystej'.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak