  • Data: 2006-04-08 14:27:12
    Temat: Re: Zmagania studentki /help/
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oblalam egzamin warunkowy z jednego przedmiotu, pozostale mam zaliczone w
    > terminie

    Mozesz jeszcze zazyczyc sobie przeprowadzenia egzaminu komisyjnego.

    > Prosilam takze o kserokopie mojej pracy z egzaminu warunkowego abym mogla
    > ja przeanalizowac w domu czy osoba sprawdzajaca nie pomylila sie, moze
    > znalazlabym te dwa brakujace punkty, ktore okazaly sie tak wazne. Dyrekcja
    > odmowila i jedyna propozycja jaka otrzymalam jest powtarzanie roku od
    > pazdziernika.

    Masz prawo wgladu do pracy - to na pewno. Nikt nie moze ograniczac Ci go
    czasowo (np. "moze pani spojrzec przez 15 sekund - to prawo jest rozszerzone
    do rozciaglosci w czasie, ktora umozliwi Ci satysfakcjonujace Cie zapoznanie
    sie z praca i jej ocena. Mozesz tez przepisac sobie odpowiedzi i oceny jak
    chcesz). Odmowienie tego prawa musi byc w jakims stopniu karalne (tu ktos
    musi mnie wspomoc wiedza prawnicza, bo nie wiem... kolacze mi sie po czaszce
    nieudostepnianie dokumentow, ale chyba sie myle).

    > Zaznaczam, ze oblaly wszystkie osoby studiujace dziennie, nie wiem jak
    > zaoczni...

    W tej sytuacji wysoce prawdopodobne jest, ze szkola, a konkretnie jej
    wlasciciel lub rektor - trzeba spytac adwokata przed napisaniem pozwu - moze
    odpowiadac z tego paragrafu:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.
    [...]
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Korzyscia majatkowa dla szkoly jest zmuszanie studentow do powtarzania roku
    poprzez zorganizowanie nieuczciwie przeprowadzonego egzaminu.

    Na sam poczatek zainteresuj tym Ministerstwo Edukacji i Nauki, polecam tez
    kontakt z Rzecznikiem Praw Studenta.
    http://www.psrp.org.pl/?sub=student&sec=rzecznikps

    Pozdrawiam,

    Tiger